Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT801 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT801 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-12 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 İnanç Turizmi alanında bir araştırmayı rapor haline getirir ve sunar. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Araştırma konularının belirlenmesi. Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
2 Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili kitap ve makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor 16 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 20 80
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 20 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 10 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 20 40
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180