Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT503 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT503 Adı: İNANÇ TURİZMİ VE HOŞGÖRÜ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı inanç turizmi ile hoşgörü ilişkisinin tüm boyutları ile anlatılması, turizmin hoşgörüye sağlayacağı katkıların inanç turizmi kapsamında ele alınarak bu bağlantının felsefi, etik, kültürel, tarihi, sosyolojik, antropolojik ve psikolojik yönlerinin ele alınması, çatışmaların ve sorunların çözüme yönelik şekilde analiz edilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm ve hoşgörü kavramları arasındaki bağlantıyı anlamak, turizmin hoşgörüye katkılarını güçlendirecek yöntemleri ortaya çıkarabilmek PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İnanç turizminin birey ve gruplar arasındaki iletişim ve etkileşime etkilerini, sosyal bilimler kapsamında farklı boyutları ile değerlendirebilmek PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Konunun teorik boyutu ve uygulamalarına ilişkin konularda bağımsız ve eleştirel düşünce geliştirebilmek, sorunları anlayabilmek ve çözümler üretebilmek PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnanç turizmi ve hoşgörü ilişkisinin felsefi, etik, kültürel, tarihi, sosyolojik, antropolojik ve psikolojik yönleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hoşgörü Kavramının Sosyal Bilimler Açısından İncelenmesi Anlatma Tartışma
2 Turizmin Gelişim Evreleri Kapsamında Toplumlar ve Kültürler Arasındaki Çatışmaların Tarihsel Boyutu Anlatma Tartışma
3 Rönesans ve Reform Hareketleri Anlatma Tartışma
4 Modernite, Post-Modernite ve Toplumsal Etkileri (Turizm ve Toplumsal İlişkiler Kapsamında) Anlatma Tartışma
5 Turizm-Hoşgörü İlişkisinin Evrensel Boyutu (İnsan Hakları, Mültecilik, Uluslararası Hukuk, Bireysel Özgürlükler, Demokrasi, Refah, Çevre) Anlatma Tartışma
6 Turizm Alanındaki Gelişmeler ve Değişim (Turistler, Turizm Türleri, İşletmeler ve Destinasyonlar Açısından) Anlatma Tartışma
7 İnanç Turizmi Kavramı (Bireysel ve Toplumsal Boyutu) Anlatma Tartışma
8 Ara Sınav
9 Saygı, Hoşgörü, Anlayış, Şiddet ve Ötekileştirme (İnanç Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi) Anlatma Tartışma
10 Kültürlerarası İlişkiler ve Turizm (Kültür ve Kültürel Çatışma Kavramları) Anlatma Tartışma
11 Şiddet, Savaş, Çatışmalar, Terörizm ve Turizme Etkileri Turizmin Politik Yönü ve Toplumsal Gücü Anlatma Tartışma
12 İnanç Turizminde Turistler ve Diğer Aktörler Arasındaki İlişkiler (Çatışmalar, Etkileşim, İletişim) Anlatma Tartışma
13 Turizm-Barış İlişkisi (Küresel Etik Kodlar, Sürdürülebilir ve Sorumlu Turizm, Turizmin Barışın Sağlanmasındaki Rolü) Anlatma Tartışma
14 İnanç Turizminin Küresel Barış Kapsamında Değerlendirilmesi Anlatma Tartışma
15 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çözümleri, Etik Sorunların Değerlendirilmesi, Tartışmalar Anlatma Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cordula Wohlmuther & Werner Wintersteiner (2014). International Handbook on Tourism and Peace. Austria: Drava.
2 Omar Moufakkir & Ian Kelly (2010). Tourism Progress and Peace. CABI Publishing.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon, Makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 16 32
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 16 48
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 166