|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, inanç turizmi çekim kaynaklarından biri olan festivaller konusunda öğrencileri bilgilendirmek, farklı kültürlere ait inanç konulu etkinlik ve festivallerin yapısı ve işleyişini anlatmak ve etkinlik yönetimi konusunu tüm boyutları ile ele almaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etkinlik kavramının tanımını ve etkinlik türlerinin sınıflandırmasını yapabilmek |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnanç turizminde etkinlik ve festivaller hakkında bilgi edinmek |
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Etkinlik operasyon ve yönetimini, tüm bileşenleri açısından öğrenmek |
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnanç turizminde etkinlik ve festivaller hakkında bilgi edinmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etkinlik ve Festival Kavramı | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
2 | Etkinlik Çeşitleri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
3 | Etkinlik ve Festivallerin Turizmdeki Yeri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
4 | Etkinlik Planlama | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
5 | Etkinlik Yönetimi ve Pazarlaması | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
6 | İnanç Etkinlik ve Festivallerinin İnanç Turizmindeki Yeri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
7 | Dünyadaki Önemli İnanç Etkinlikleri ve Turizmin Gelişmesindeki Yeri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hıristiyan Dininde Festivaller ve İnanç Etkinlikleri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
10 | Hıristiyan Dininin Festivalleri ve Kutsal Günlerinin İnanç Turizmindeki Yeri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
11 | Musevi Dininde Festivaller ve İnanç Etkinlikleri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
12 | Musevi Dininin Festivalleri ve Kutsal Günlerinin İnanç Turizmindeki Yeri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
13 | İslam Dininde Festivaller ve İnanç Etkinlikleri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
14 | İslam Dininin Festivalleri ve Kutsal Günlerinin İnanç Turizmindeki Yeri | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
15 | Öğrenci Sunumları, Tartışmalar, Örnek Olaylar | Bilgisayar, Anlatım, Makale |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Glenn Bowdin, Johnny Allen, Rob Harris, Ian McDonnell, William O'Toole (2012). Events Management. Routledge. | |
2 | R. Raj & N.D. Morpeth (2007). Religious Tourism and Pilgrimage Festivals Management: An International Perspective. Oxford University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 3 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |