|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencileri inanç turizminde emniyet ve güvenlik açısından karşılaşılabilecek olası sorunlar hakkında bilinçlendirmek, bu sorunların önüne geçebilmek veya karşılaşılan sorunları çözebilmek için izlenmesi gereken yöntemler hakkında bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm faaliyetlerinin önemli bir konusunu oluşturan emniyet ve güvenlik kavramlarına analitik ve sistematik bir yaklaşımın temellerini öğrenmek |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir. PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Turistler, işletmeler ve destinasyonlar için önemli güvenlik sorunlarını algılayabilmek ve çözüm önerinde bulunmak |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Turizm faaliyetlerinin gelişimi için emniyet ve güvenliğin önemini kavramak |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşanabilecek güvenlik sorunlarını ele alma ve çözümleme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Emniyet ve Güvenlik Kavramları | Sunum, makale |
2 | Seyahat ve Konaklama Sırasında Karşılaşılabilecek Emniyet ve Güvenlik Sorunları | Sunum, makale |
3 | İnanç Turizminde Karşılaşılabilecek Güvenlik ve Emniyet Sorunları (Turistlere Yönelik Suçlar, Sağlık Sorunları, Salgın Hastalık Riski, Terör Eylemleri, Kazalar, Doğal Afetler) | Sunum, makale |
4 | İşletme Düzeyinde Emniyet ve Güvenlik Riskleri ve Önlemler (1) (Oteller) | Sunum, makale |
5 | İşletme Düzeyinde Emniyet ve Güvenlik Riskleri ve Önlemler (2) (Restoranlar, Ulaştırma İşletmeleri, Tur Operatörleri ve Seyahat Acentaları) | Sunum, makale |
6 | İş sağlığı ve Güvenliği, Yasal Düzenlemeler, Sorumluluk ve Turist Güvenliği | Sunum, makale |
7 | Acil Durum Yönetimi (Yangın, Doğal Afetler, Terörizm) ve Yasal Yükümlülükler | Sunum, makale |
8 | Ara Sınav | |
9 | Emniyet ve Güvenlik Koruma Planının Hazırlanması | Sunum, makale |
10 | Destinasyonlarda Kriz Yönetimi (Salgın Hastalıklar, Terörizm) ve Örnek Olaylar | Sunum, makale |
11 | Konaklama İşletmelerinde Kriz Yönetimi | Sunum, makale |
12 | Restoranlarda Kriz Yönetimi ve Örnek Olaylar | Sunum, makale |
13 | Ulaştırma İşletmelerinde Kriz Yönetimi ve Örnek Olaylar | Sunum, makale |
14 | İnanç Turizminde Turist Emniyet ve Güvenliğinin Sağlanmasına Yönelik Önlemler | Sunum, makale |
15 | Hac Organizasyonlarında Emniyet ve Güvenlik | Sunum, makale |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | C. Michael Hall, Dallen J. Timothy & David Timothy Duval (2012). Safety and Security in Tourism: Relationships, Management, and Marketing. Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 3 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |