Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT515 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT515 Adı: İNANÇ TURİZMİNDE ÖZEL GRUPLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, özel grupların inanç turizminde karşılaştıkları sorunları anlatmayı, bu grupların inanç turizmine katılımlarını kolaylaştırmak ve artırmak için çözüm önerileri getirmeyi ve erişilebilir bir inanç turizmi oluşturmanın yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmde özel gruplar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak ve bu gruplara daha iyi hizmet sunulabilmesi için fikirler geliştirmek. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Özel gruplarla ilgili farkındalığı daha yüksek ve duyarlı bireyler olmak ve erişilebilirlik konusunda stratejiler geliştirebilmek. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 İnanç turizminde özel grupların erişilebilirliğini arttırmak için neler yapılabileceği konusunda fikir sahibi olmak. PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnanç turizminde özel gruplar hakkında bilgi edinme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel Gruplar ve Turizmdeki Yeri Sunum, makale
2 Özel Gruplar ve Turizmdeki Yeri Sunum, makale
3 İnanç Turizmi ve Cinsiyet Sunum, makale
4 Kadınlar ve Hac Seyahatleri Sunum, makale
5 İnanç Turizminde Çocuk ve Çocuklu Aileler Sunum, makale
6 İnanç Turizminde Üçüncü Yaş Grubu Sunum, makale
7 Sosyal Turizm Sunum, makale
8 Ara Sınav
9 Erişilebilir Turizm Kavramı Sunum, makale
10 Özel Gruplar ve Hac Destinasyonları Sunum, makale
11 Özel Gruplar ve Turizm İşletmeleri Sunum, makale
12 Özel Grupların Gereksinimleri için Gerekli Düzenlemeler Sunum, makale
13 Özel Grupların Sağlık, Yiyecek-İçecek Gereksinimleri Sunum, makale
14 Özel Grupların Gereksinimleri için Personelin Eğitimi Sunum, makale
15 Öğrenci Sunumları, Tartışmalar Sunum, makale
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dimitrios Buhalis & Simon Darcy (2010). Accessible Tourism: Concepts and Issues. Channel View Publications.
2 Dimitrios Buhalis, Simon Darcy & Ivor Ambrose (2012). Best Practice in Accessible Tourism: Inclusion, Disability, Ageing Population and Tourism. Channel View Publications.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 16 32
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 16 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 2 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 175