Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT523 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT523 Adı: KİTAB-I MUKADDES VE ANADOLU Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, Yahudi ve Hıristiyanların kutsal metinlerinde geçen Anadolu mekanlarını göstermek; Anadolu tarihi ve kültürel mirasında Yahudilik ve Hıristiyanlığın yeri hakkında fikir vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler Kitab-ı Mukaddes, İncil, Yeni ve Eski Ahit gibi kavramları öğrenirler . PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Yahudi-Hıristiyan geleneğinin anadoludaki tarihsel macerası hakkında fikir sahibi olurlar. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Anadolu'nun dini zenginliğini daha iyi öğrenmiş olurlar. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kitab-ı Mukaddes, İncil, Yeni ve Eski Ahit
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ana Hatlarıyla Anadolu'nun Dini tarihi Anlatma, Proje Sunumu
2 Temel Kavramlar: Kitabı Mukaddes, Tevrat, İncil, Eski Ahit, Yeni Ahit Anlatma, Proje Sunumu
3 Anadolu'da Yahudilik Anlatma, Proje Sunumu
4 Anadolu'da Hıristiyanlık Anlatma, Proje Sunumu
5 Anadolu'da Hıristiyanlık Anlatma, Proje Sunumu
6 Pavlus'un Gezileri ve Yedi Kiliseler Anlatma, Proje Sunumu
7 Dinlerin Ortak Atası İbrahim Anlatma, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Marmara ve Trakya Anlatma, Proje Sunumu
10 Ege Anlatma, Proje Sunumu
11 Doğu ve Güneydoğu Anadolu Anlatma, Proje Sunumu
12 İç Anadolu Anlatma, Proje Sunumu
13 Kuzey Anadolu Anlatma, Proje Sunumu
14 Anadolu'daki Dini Miras Anlatma, Proje Sunumu
15 Dönem Ödevi Sunumları Anlatma, Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Kutsal Kitap, Eski ve Yeni Anlaşma, Kitab-ı Mukaddes Şirketi.
2 2. Anna G. Edmonds, Turkey's religious Sites, Damko Publicaitons, Istanbul, 1997.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Konu anlatımı, araştırma, soru-cevap ve ödev.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 16 32
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 16 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 16 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180