|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstanbul şehrini geçmişten bugüne kültür ve sanat değerleri ile birlikte tanıtmak. İnanç ve kültür turizmindeki yeri ve önemini ortaya koymak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstanbul daki dini ve tarihi mekanları, müzeleri tanıyıp öğrenecektir. |
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir. PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İstanbul daki turistik yerlerin ve sanat merkezlerinin yerlerini tanımlar. |
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir. PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İstanbul un inanç ve kültür turizmindeki yeri ve önemini kavrar. |
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir. PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriği İstanbul'un tarihi ve kültürel değerlerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Konuların ve kaynakların tanıtılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
2 | İstanbul'un Tarihi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
3 | İstanbul da Toplumsal Hayat | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
4 | İstanbul da Birlikte Yaşama ve Kültürler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
5 | İstanbul un İnanç ve Kültür Turizmindeki Yeri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
6 | İstanbul'un Mimari Yapıları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
7 | İstanbul daki Kiliseler ve Sinagoglar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstanbul'daki Camiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
10 | İstanbul'daki Camiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
11 | İstanbul'daki Türbele | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
12 | İstanbul'daki Saraylar ve Köşkler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
13 | İstanbul'daki Müzeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
14 | Dönem Ödevi Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |