|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genel olarak turizm sektöründe ve inanç turizminde ortaya çıkan güncel eğilimleri ve gelişmeleri takip etmek ve değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnanç turizminde ortaya çıkan gelişmeleri izleyebilme ve analiz edebilmek |
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnanç turizmi alanında faaliyet gösteren işletmeler tarafından kullanılabilecek güncel yönetim ve pazarlama tekniklerini anlama ve uygulayabilmek |
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İnanç turizminde mevcut destinasyon ve çekicilikleri etkileyebilecek değişkenleri analiz edebilme ve olası sorunlara çözüm getirebilmek |
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel ilgi turizmi kapsamında inanç turizmi, inanç turizmini etkileyen faktörler ve yenilikler, demografik ve sosyal değişimin inanç turizmine etkileri, kültürel faktörlerin inanç turizmine etkileri, ekonomik ve politik faktörlerin inanç turizmine etkileri, inanç turizmine katılan turist profili | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Endüstrisinin Bugünü ve Yeni Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Turizmde Değişim ve Yeni Eğilimler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Güncel Turizm Türler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Küreselleşme ve Turizm | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Turizm Sistemine Etki Eden Faktörler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Teknolojik Gelişmelerin Turizme Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | İnternet, Sosyal Medya ve Turizm | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel İlgi Turizmi Kapsamında İnanç Turizmi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | İnanç Turizmini Etkileyen Faktörler ve Yenilikler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Demografik ve Sosyal Değişimin İnanç Turizmine Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Kültürel Faktörlerin İnanç Turizmine Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Ekonomik Ve Politik Faktörlerin İnanç Turizmine Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | İnanç Turizmine Katılan Turist Profili | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | İnanç Turizmine Katılan Turist Profili | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |