|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnanç turizminin bir turizm çeşidi olarak meydana gelmesinin dinî, felsefî ve psikolojik nedenlerinin öğrenciler tarafından kavranması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler dini tutumların nasıl oluştuğunun bilincine varır. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dini hizmetlerde psikolojinin fonksiyonlarına ilişkin örnekler verebilir |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İnsanları inanç turizmine yönelten dini ve psikolojik unsurları kavrayabilir. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnanç turizminin bir turizm çeşidi olarak meydana gelmesinin dinî, felsefî ve psikolojik nedenleri; inanç turizminin dinî temelleri; insanların inanç turizmine yönelmesinin psikolojik tahlili; inanç turizminin varoluşsal açıdan bireyin kendini gerçekleştirmedeki felsefî boyutu ve inanç turizminin ruhsal tatmin sağlamada oynayabileceği rolü | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dinin tanımlanması sorunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Çevresel faktörler ve din | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Sosyal, politik tutumlar ve din | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Cinsiyet farklılıkları ve din | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Din ve bireysel uyum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | İnanç ve tutumların oluşumunda etkili olan faktörler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | İnsanları seyahate yönelten nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |