Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT536 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT536 Adı: İNANÇ TURİZMİNİN DİNî VE PSİKOLOJİK DİNAMİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnanç turizminin bir turizm çeşidi olarak meydana gelmesinin dinî, felsefî ve psikolojik nedenlerinin öğrenciler tarafından kavranması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler dini tutumların nasıl oluştuğunun bilincine varır. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Dini hizmetlerde psikolojinin fonksiyonlarına ilişkin örnekler verebilir PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İnsanları inanç turizmine yönelten dini ve psikolojik unsurları kavrayabilir. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnanç turizminin bir turizm çeşidi olarak meydana gelmesinin dinî, felsefî ve psikolojik nedenleri; inanç turizminin dinî temelleri; insanların inanç turizmine yönelmesinin psikolojik tahlili; inanç turizminin varoluşsal açıdan bireyin kendini gerçekleştirmedeki felsefî boyutu ve inanç turizminin ruhsal tatmin sağlamada oynayabileceği rolü
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dinin tanımlanması sorunu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Çevresel faktörler ve din Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Sosyal, politik tutumlar ve din Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Cinsiyet farklılıkları ve din Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Din ve bireysel uyum Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 İnanç ve tutumların oluşumunda etkili olan faktörler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 İnsanları seyahate yönelten nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 İnsanları seyahate yönelten inançla ilgili nedenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180