| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK PROGRAMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | COŞKUN ASLAN (caslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı büyükbaş ve küçükbaş hayvancılığın Türkiye'deki durumu, insan beslenmesi açısından önemi ve yetiştirme teknikleri ile karlı bir yetiştiriciliğin temel öğelerinin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünya ve Türkiye hayvancılığının genel durumunu açıklayabilecek. | 
			
		 
			PÇ-1 Hayvan türlerini ve ırklarını, yapısal ve işlevsel (anatomik, histolojik, fizyolojik ve biyokimyasal vb.) Temel özelliklerini tanır. PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır.  | 
		|
| DÖÇ-2 | Hayvan ırkları ve ırk özelliklerini açıklayabilecek. | 
			
		 
			PÇ-1 Hayvan türlerini ve ırklarını, yapısal ve işlevsel (anatomik, histolojik, fizyolojik ve biyokimyasal vb.) Temel özelliklerini tanır. PÇ-18 İnsan, hayvan ve hayvan sahibinin hakları konusunu hatırlar, hayvan refahını ve etik ilkeleri tüm uygulamalarda gözetir.  | 
		|
| DÖÇ-3 | Yetiştirme ve seleksiyon metotlarını açıklayabilecek. | 
			
		 
			PÇ-1 Hayvan türlerini ve ırklarını, yapısal ve işlevsel (anatomik, histolojik, fizyolojik ve biyokimyasal vb.) Temel özelliklerini tanır. PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır. PÇ-14 Mesleki yetenek ve yetki-sorumluluklarından yola çıkarak toplum bilinci ile planlanan sosyal projelere katkı sağlar (çiftçi bilgilendirme toplantılarında kuramsal/uygulamalı çalışmalarda yer alır, vb).  | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders sığır, manda, koyun ve keçinin tanımı, dünyada ve Türkiye'de hayvancılığın durumu, sığır, koyun, keçi ve at ırkları ve dış görünüşe göre sınıflandırılması, yapağı, süt ve et üretimleri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dünya ve Türkiye Hayvancılığına Genel Bakış | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 2 | Başlıca Yetiştiricilik Tanımları | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 3 | Hayvan Irkları ve Irk Özellikleri | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 4 | Hayvanlarda Verimler ve Verim özellikleri | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 5 | Çevre ve Hastalıklara Direnç | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 6 | Çevre ve Hastalıklara Direnç | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 7 | Seleksiyon ve Seleksiyon Metotları | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seleksiyon ve Seleksiyon Metotları | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 10 | Yetiştirme Metotları | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 11 | Kuluçka Bilgisi ve Tekniği | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 12 | Kuluçka Bilgisi ve Tekniği | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 13 | Hayvan Barınakları | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 14 | Hayvancılıkta Yeni Yaklaşımlar, Türkiye Hayvancılığının Sorunları ve Çözüm Yolları, Türkiye Hayvacılığının Geleceği | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 15 | Hayvancılıkta Yeni Yaklaşımlar, Türkiye Hayvancılığının Sorunları ve Çözüm Yolları, Türkiye Hayvacılığının Geleceği | Sunum anlatım, soru- cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3102 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2017 TEMEL ZOOTEKNİ | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||