|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK PROGRAMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ŞEN (muratsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı veteriner hizmelerinin yasal ve etik sorumlulukları hakkında gerekli bilgiyi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Deontoloji ve etik kavramlarını öğrenir; |
PÇ-11 Veteriner hekim tarafından planlanan her türlü uygulamayı yürütür. PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Deontoloji ve etiğin ortak ve farklı yönlerini ayırt edebilir; |
PÇ-11 Veteriner hekim tarafından planlanan her türlü uygulamayı yürütür. PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki etik problemlerde etik ilkeleri kullanabilir; |
PÇ-11 Veteriner hekim tarafından planlanan her türlü uygulamayı yürütür. PÇ-12 Bilimsel bilgiyi kullanıma sokar, metotlarını tanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders ögrencilere mesleklerinin değerini, tarihini ve etik bilgisi vermek, mesleki etik ve deontoloji tartışmalarının veteriner hekimliği açısından önemi, etik, deontoloji ve mevzuat ile ilgili terminoloji, temel etik ilkeler ve etik karar verme süreci, hayvan etiği, bilimsel araştırmalarda etik ilkeler ve sorunlar, veteriner hekimliği mevzuatı, mesleki etik ve mevzuat tartışmaları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etik ve Ahlak Kavramları | anlatım ve soru cevap |
2 | Etik Sistemleri, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
3 | Etik Türleri, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
4 | Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
5 | Meslek Etiği, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
6 | Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışların Sonuçları | anlatım ve soru cevap |
7 | Sosyal Sorumluluk, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamuda Etik, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
10 | Bazı Mesleklerle İlgili Etik Kurallar, Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
11 | Veteriner Hekimliği Etiği | anlatım ve soru cevap |
12 | Veteriner Hekimliği Etiği | anlatım ve soru cevap |
13 | Örnek Olaylar | anlatım ve soru cevap |
14 | Genel Ders Tekrarı | anlatım ve soru cevap |
15 | Genel Ders Tekrarı | anlatım ve soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ders notları | |
2 | Meslek Etiği- Prof.Dr. Menşure Kolçak-Ekin Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |