|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| to understand and assess economic and political developments of 19th and 20th centuries | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Osmanlı siyasal hayatını ve sosyal yapısını kavrama ve analiz etme |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Osmanlı tarihini analiz etme ve uluslararası sistemin tarihsel işleyişini kavrama |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Osmanlı siyasal ve sosyal hayatı bağlamında güncel uluslararası ilişkileri değerlendirmek. |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| This course focus on the political and economic changes seen From the classical period (15th And 16th century) to the early 20th century and their effects of the Ottoman State. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, dersin önemi ve kapsamının anlatılması | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 2 | Osmanlı siyasal ve sosyal hayata dair kavramlar | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 3 | Klasik Dönem Osmanlı Tarihi | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 4 | Osmanlı Gerileme Dönemi siyasi ve sosyal nedenleri | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 5 | 18. yüzyıl Osmanlı siyasi hayatı (III. Ahmed, I. ve Mahmud) | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 6 | 18. yüzyıl Osmanlı siyasi hayatı (I. Abdulhamit ve III. Selim) | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 7 | 19. Yüzyılın ilk yarısı Osmanlı siyasi (III. Selim, II. Mahmut ve Abdülmecit) | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 19. yüzyılın ikinci yarısı Osmanlı siyasi hayatı (Abdulaziz ve II. Abdulhamit) | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 10 | 20. yüzyıl Osmanlı Siyasi hayatı(1900-1922) | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 11 | 18. yüzyıl Osmanlı sosyal hayatı ve reform faaliyetleri (Lale Devri) | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 12 | 18. yüzyıl reform faaliyetlerinin sosyal ve ekonomik etkileri | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 13 | 19. yüzyıl Osmanlı reform hareketlerinin siyasal ve sosyal alandaki etkileri | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 14 | 19. ve 20. yüzyıl Osmanlı reform hareketlerinin analiz edilmesi | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 15 | Genel değerlendirme | Yüz yüze, sözel anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İsmail Hakkı Uzun Çarşılı, Osmanlı Tarihi I-VI | |
| 2 | Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye | |
| 3 | İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı | |
| 4 | Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Textbook | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||