Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / HEM 204 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM 204 Adı: HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHRİYE KAPLAN (bkaplan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BAHRİYE KAPLAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli bir şekilde planlı çalışmayı görev edinerek, ülke gereksinimleri doğrultusunda sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, tedavi ve rehabilite edilmesinde üstleneceği çağdaş rol ve işlevlerde kullanabilen yaşam boyu eğitimi benimsemiş hemşireler yetiştirebilmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimle ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenme-öğretme ile ilgili kuramları açıklayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim programında yer alan hedeflerin belirlendiği aşamalı dizileri açıklayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eğitim ortamında kullanılan araç-gereçleri açıklayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenme stillerini ve hemşirelikteki önemini açıklayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Eğitim methodlarını tanımlayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Grup projeleri yapabilir. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar.
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Öğretim ve öğrenmeye ilişkin temel kavramları, hemşirelik programında aldığı diğer bilgilerle birleştirip uygulayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır.
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir.
PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Hemşirelik hizmetlerinin geliştirilmesinde hizmet içi programlarını planlayarak uygulayabilir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır.
PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-11 Mevcut hemşirelik eğitimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar.
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir.
PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder.
PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim ve öğrenme sürecini etkileyen kavramlar ile eğitim yöntem ve teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hacıalioğlu N. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri
2 Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık.
3 Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72.
4 Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374.
5 Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara.
6 Öğretim elemanının ders notları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Dersle ilgili maket ve broşürler, Yazı tahtası, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 1 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 1 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180