|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ÇİDEM (aysuncidem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Mesleki İngilizce II dersinin devamı niteliğinde olup, amacı, öğrencilerin yazma, konuşma, okuma ve dinleme etkinlikleri ile analitik ve eleştirel düşünme becerisi, okuma ve yazma çalışmalarında ise akademik beceri kazanma ve ileri düzeye geçiş seviyesinde iş yaşamlarında karşılaşacakları çeşitli durumlarda İngilizceyi kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanındaki İngilizce literatürü takip edebilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki ortamda kullanılan İngilizceyi anlayabilir ve kullanabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş yerinde yer alan tıbbi aletlerin İngilizcelerini bilebilir ve kullanabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş arkadaşlarıyla ve sağlık problemi olan bir hastayla İngilizce iletişim kurabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İngilizce bir iş başvuru formundaki kişisel bilgileri doldurabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Günlük iş yeri konuşmalarında anlaşılır olabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında öğrenciler ileri seviyede İngilizce dilbilgisi kalıpları ile mesleki hayatta kullanılan İngilizce kelimeler, ifadeler ve konuşma kalıpları üzerine çalışırlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
2 | Plastik Cerrahi: zaman tekrarı, kelime çalışması | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
3 | Plastik Cerrahi: tercih belirtme, hastalıklarla ilgili öbeksel fiiller | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
4 | Fizyoterapi: soru türleri, geniş zaman kipleri. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
5 | Fizyoterapi: tıbbi tanı koyma. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
6 | Yoğun Bakım: yoğun bakım ünitesiyle ilgili kelime çalışması. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
7 | Yoğun Bakım: a/an/the/zero article, be used to/get used to. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözden Geçirme | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
10 | Gözler ve Görme: gözün bölümleri, sayılabilen ve sayılamayan isimler | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
11 | Gözler ve Görme: görme bozuklukları ve tedavileri,isim fiil ve mastar. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
12 | Yeni Doğan: edilgen yapı. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
13 | Yeni Doğan: üreme sistemleri. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
14 | Yeni Doğan: doğum öncesiyle ilgili kelime çalışması, iyi dilekte bulunma. | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
15 | Gözden Geçirme | Giriş Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme,Çeviri Teknikleri, Mesleki Alan Kelime Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Blackswan Step Up for Medical English 2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tr-İng/ İng-Tr Sözlük, ders kitabı, bilgisayar, tahta. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 56 |