|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme |
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Bireyin duygularını farkına vardırabilme ve ifade etmesini sağlayabilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Kendini ifade edebilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-9 | Davranış gelişimini kavrayabilme |
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Psikolojinin tanımı, tarihçesi, alt dalları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | Psikolojide yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 3 | Psikolojide araştırma yöntemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Davranışın nörobiyolojik temelleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Sinir Sistemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 6 | Bilişsel Psikoloji; Duyum, Algı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 7 | Bilişsel Psikoloji; Dikkat, Bellek | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilişsel Psikoloji; Zeka, Yaratıcılık, Motivasyon, Duygular | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Sosyal Psikoloji; İlişkiler, tutumlar, toplumsal etki | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 11 | Aile Psikolojisi; temel kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Aile Psikolojisi; Çocuk ve Aile ilişkisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Sağlık Psikolojisi ve stres | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 14 | Psikolojik Rahatsızlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Psikolojik Rahatsızlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 | |
| 2 | Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 | |
| 3 | Yapıcı M. Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler. Ankara: Eğitn Kitap; 2018. | |
| 4 | White J.N. Psikoloji Bir Keşif Gezintisi. Ankara: Nobel Yayınevi; 2023. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8. hafta | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16. hafta | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||