|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gelişim psikolojisinde geçerli olan kuramsal yaklaşımları yorumlayabilme |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişilik gelişimi ile ilgili insan ilişkilerini açıklayabilme |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kendini tanıyabilme, sağlıklı kişiler arası ilişkilerde bulunabilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Değişik durumlarla karşılaşıldığında sağlıklı tepki verebilme |
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Alınan bilgilerin tekrar ortaya konmasına yönelik açıklamalar yapabilme |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Olaylar karşısında sonuca ulaşabilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Bireyin duygularını farkına vardırabilme ve ifade etmesini sağlayabilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Kendini ifade edebilme |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapar. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Davranış gelişimini kavrayabilme |
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-11 Kişisel ve mesleki gelişimini destekleyecek sosyal, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Psikolojideki temel kavramlar ve kişisel gelişim yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Psikolojinin tanımı, tarihçesi, alt dalları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Psikolojide yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Psikolojide araştırma yöntemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Davranışın nörobiyolojik temelleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sinir Sistemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Bilişsel Psikoloji; Duyum, Algı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Bilişsel Psikoloji; Dikkat, Bellek | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilişsel Psikoloji; Zeka, Yaratıcılık, Motivasyon, Duygular | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sosyal Psikoloji; İlişkiler, tutumlar, toplumsal etki | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Aile Psikolojisi; temel kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Aile Psikolojisi; Çocuk ve Aile ilişkisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Sağlık Psikolojisi ve stres | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Psikolojik Rahatsızlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Psikolojik Rahatsızlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nermin Gürhan (Editör). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 | |
2 | Leyla Baysan Arabacı (Editör). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 | |
3 | Yapıcı M. Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler. Ankara: Eğitn Kitap; 2018. | |
4 | White J.N. Psikoloji Bir Keşif Gezintisi. Ankara: Nobel Yayınevi; 2023. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. hafta | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16. hafta | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |