|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin öğrenim ve mesleki faaliyetleri esnasında; ihtiyaç duyacakları temel epidemiyolojik bilgileri öğreterek, sağlık faaliyetinin planlanması için gerekli olan hastalıkların toplumdaki dağılışı, yayılışı ve buna etki eden faktörleri belirlemek, hastalıkların kişi yer ve zaman ilgili özelliklerini öğretmek ve bu faktörler açısından inceleme becerilerini kazandırmak, hastalık kavramını farklı matematiksel ölçütlerden yararlanarak ölçülebilir bir değer haline getirmek, toplumu tehdit eden sağlık sorunlarına gerçekçi ve bilimsel bir şekilde belirlemek,toplumsal koruyucu sağlık önlemlerini geliştirme ve uygulama becerilerini edindirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Epidemiyoloji ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri inceler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Epidemiyolojinin kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Epidemiyolojinin genel ilkeleri, bu ilkeler ışığında ülkemiz için önemli sağlık sorunları ve bunlarla savaşta hemşirenin işlevleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, Nasıl Işleneceği, Dersin Nasıl Değerlendirileceği, Derse giriş | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Epidemiyolojinin Tanımı, Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Epidemiyolojik Yöntemlerin Kullanım Alanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Epidemiyolojik Veri Kaynakları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Epidemiyolojik Araştırmaların Sınıflandırılması Tanımlayıcı Epidemiyolojik Araştırmalar | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Nedensellik Kavramı | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Vaka- Kontrol Araştırma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kesitsel Araştırma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Kohort Araştırması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Deneysel (Müdahale) Araştırma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Metodolojik Araştırma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Sürveyans Çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Salgınların Epidemiyolojik İncelemesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Sağlık Düzeyini Belirleyen Epidemiyolojik Ölçütler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Epidemiyoloji, Kjelstrom;O.J., Nobel Tıp Kitabevi - Epidemiyoloji ve Halk Sağlığı, Prof.Dr. ETİZ;S., AÖF Yayını -Epidemiyoloji,Prof. Dr. Sabahat Tezcan,Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı | |
2 | emel Epidemiyoloji, Sabahat Güven Tezcan, Güneş Kitabevi, ISBN:97860591605. 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, yazılı materyaller, yazı tahtası, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |