|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, meslek elemanlarının sorumlukları ve meslek etik ilkelerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal Hizmet Etiği ve Kavramlarını Açıklayabilir. |
PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır. PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. PÇ-22 Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Etik Karar Verme Yöntemlerini Öğrenebilir. |
PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-22 Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Mesleki Sorumluluklarını Açıklayabilir. |
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-22 Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sosyal Hizmetteki Güncel Etik İkilemleri Açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etik, İş Etiği, Sosyal Hizmet Etiği, Sosyal Hizmette Etik Karar Verme, Sosyal Hizmette Mesleki Sorumluluk | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, Ders Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Temel Kavramlar: Etik, İş Etiği, Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 3 | Temel Kavramlar: Etik, İş Etiği, Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Sosyal Hizmet Etiğinde Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 5 | Bir Meslek Etiği Olarak Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 6 | Bir Meslek Etiği Olarak Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 7 | Sosyal Hizmet Mesleğinin Değerleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulamada Mesleki Etik Sorunlar ve İkilemler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Uygulamada Mesleki Etik Sorunlar ve İkilemler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Sosyal Hizmette Etik Karar Verme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Sosyal Hizmette Etik Karar Verme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Sosyal Hizmette Mesleki Sorumluluk | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 14 | Sosyal Hizmette Mesleki Sorumluluk | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Artan, T. (2020). Sosyal Hizmet Etiği, Nika Yayınevi, Ankara. | |
| 2 | Frederic G. Reamer. Sosyal Hizmet Etiği ve Değerleri, Nika Yayınevi, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||