|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | NANOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ ANABİLİM DALI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ZEHRA KOÇAK (fzkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji alanlarında geliştirilen çeşitli nanomalzemeler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve malzemelerde yapı&fonksiyon ilişkisini kavramalarıdır. Ayrıca öğrencilerin ilgi duydukları spesifik bir nanomalzeme türü hakkında yapmaları istenen literatür araştırması sayesinde bu alandaki güncel bilimsel çalışmaları takip ve analiz etmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanomalzemelerde yapı ve fonksiyon ilişkisi arasında bağlantı kurabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | alandaki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur ve bunu yansıtabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | belirli bir uygulama alanı için malzeme seçimi ve işlevselliği hakkında yorum geliştirebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, boyut kavramalarının tanımlanması, nanobilim ve nanoteknolojinin gelişimi, nanomalzemeler ve uygulama alanları; malzemelerdeki boyut, şekil ve yüzey özelliklerinin malzemelerin fonksiyonu ve malzemelerin fiziksel, kimyasal, termal ve biyolojik özellikleri üzerine etkisi, üstün özellikli spesifik nanomalzemelerin belirli uygulama alanlarında kullanılabilirliğini belirleyen malzeme özellikleri konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş | anlatma, soru-cevap, tartışma |
2 | Nanomalzemeler ve Özellikleri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
3 | Nanomalzemelerde Yapı & Özellik İlişkileri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
4 | Nanomalzemelerde Boyut & Özellik İlişkileri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
5 | Nanomalzemelerde Termal Özellikler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
6 | Nanomalzemelerde Kimyasal Özellikler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
7 | Nanomalzemelerde Optik ve Elektronik Özellikler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanomalzemelerde Mekanik Özellikler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
10 | Nanomalzemelerin Üretim Yöntemleri-1 | anlatma, soru-cevap, tartışma |
11 | Nanomalzemelerin Üretim Yöntemleri-2 | anlatma, soru-cevap, tartışma |
12 | Spesifik Nanomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-1 | sunum, soru-cevap, tartışma, raporlama |
13 | Spesifik Nanomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-2 | sunum, soru-cevap, tartışma, raporlama |
14 | Nanomalzemelerin Biyolojik Uygulamaları-Nanotıp | anlatma, soru-cevap, tartışma |
15 | Nano-alanındaki Biyomalzemeler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ersöz M., Işıtan A., Balaban M., 2018, Nanoteknoloji 1 : Nanoteknolojinin Temelleri, UNINANO. | |
2 | Hornyak , G.L., Moore , J.J., Tibbals , H.F., & Dutta, J. (2009). Fundamentals of Nanotechnology (1st ed.) CRC Press. https doi.org /10.1201/9781315222561 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Online veri tabanları Referans software (Mendeley) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |