|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OLGA VOLKOVA (volga@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı temel Rusça konuşma becerilerinin kazandırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Rusça konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-1 Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Rusça yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Gündelik yaşamda Rusça konuşma becerisi kazanırlar. |
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-4 Bireysel olarak bilhassa Rusça–Türkçe, Türkçe–Rusça çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriği, temel seviye Rusça sözlü anlatım ve anlama için gerekli konuşma kalıpları ve konuşma tekniklerinin uygulanması üzerine oluşturulmuştur. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Rusça selamlaşma kalıpları, kendini tanıtma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 2 | Canlı ve cansız nesneler hakkında diyalog oluşturma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 3 | Kişi zamirlerini kullanarak cümleler oluşturma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 4 | Birinci grup fiil çekimlerini tekrarlama ve gündelik konuşmada "ne yapıyorsun?" sorusuna cevap verme | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 5 | "Konuşmak" fiilini kullanarak diyalog oluşturma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 6 | "Sevmek" fiilini kullanarak diyalog oluşturma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 7 | "Ben ..... olduğunu biliyorum", "ben ...... olduğunu düşünüyorum" cümle kalıpları ile kalıp yargılar hakkında konuşma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | "Benim ... var" cümle kalıbı ile kişisel eşyalar hakkında diyalog kurma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 10 | Aileler ve arkadaşlar hakkında konuşma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 11 | Ülkeler ve şehirler hakkında konuşma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 12 | "Dün ne yaptınız?" sorusuna cevap verme ve diyalog oluşturma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 13 | Spor ve müzik hakkında konuşma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 14 | "İstemek" fiili ile ilgili diyalog oluşturma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 15 | Mevsimler ve hava durumu hakkında konuşma | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | S. Çernikov, A. Çernıkova, Poyehali 1.1., Ankara, ELT, 2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, videolar, ses kayıtları, resimler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
| Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||