Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / RUS105 - RUS DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: RUS105 Adı: RUSÇA SÖZLÜ ANLATIM-I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü RUS DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CANAN PAŞALIOĞLU (cpasalioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı temel Rusça konuşma becerilerinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rusça konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Gündelik yaşamda Rusça konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriği, temel seviye Rusça sözlü anlatım ve anlama için gerekli konuşma kalıpları ve konuşma tekniklerinin uygulanması üzerine oluşturulmuştur.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rusça selamlaşma kalıpları, kendini tanıtma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
2 Canlı ve cansız nesneler hakkında diyalog oluşturma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
3 Kişi zamirlerini kullanarak cümleler oluşturma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
4 Birinci grup fiil çekimlerini tekrarlama ve gündelik konuşmada "ne yapıyorsun?" sorusuna cevap verme Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
5 "Konuşmak" fiilini kullanarak diyalog oluşturma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
6 "Sevmek" fiilini kullanarak diyalog oluşturma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
7 "Ben ..... olduğunu biliyorum", "ben ...... olduğunu düşünüyorum" cümle kalıpları ile kalıp yargılar hakkında konuşma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
8 Ara Sınav
9 "Benim ... var" cümle kalıbı ile kişisel eşyalar hakkında diyalog kurma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
10 Aileler ve arkadaşlar hakkında konuşma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
11 Ülkeler ve şehirler hakkında konuşma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
12 "Dün ne yaptınız?" sorusuna cevap verme ve diyalog oluşturma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
13 Spor ve müzik hakkında konuşma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
14 "İstemek" fiili ile ilgili diyalog oluşturma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
15 Mevsimler ve hava durumu hakkında konuşma Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 S. Çernikov, A. Çernıkova, Poyehali 1.1., Ankara, ELT, 2019.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, videolar, ses kayıtları, resimler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 5 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 5 25
Sözlü Sınav 2 2 4
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150