|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere Çince dinleme ve anlama becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde her hafta farklı bir ünite belirleyerek ilgili ünite konusu kapsamında yeni kelimeler öğrenmek ve ardından konuya dair Çince diyalog ve metni dinleyerek ardından dinlenilen metin ile alakalı soruları cevaplamak ve sonrasında konuya dinleme anlama grup çalışması yapmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. 1-3. Ünite. Selamlaşma, memleketini sorma gibi temel konularla ilgili diyalogları ve metinleri dinlemek. 2. Vurgu seslerini ve seslenimi nisbeten zor olan heceleri (zh ch sh c) dinleyerek ayırt etme çalışmaları. 3. İlgili dinleme alıştırmaları. | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
2 | 1. 4-5. Ünite. Nesneleri adları, sayıları içeren diyalogları ve metinleri dinlemek. 2. İlgili dinleme alıştırmaları.. | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
3 | 1. 6-7. Ünite. alışveriş ortamında kullanılan diyalogları, konum ve yön sormada kullanılan diyalogları ve metinleri dinlemek. 2. İlgili dinleme alıştırmaları. | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
4 | 1. Karşılaştırma içeren diyalogları dinlemek ve ilgili alıştırmaları yapmak. (“比” 字句) 2. 对话:晚会 3. 短文:在哪儿买房合适。 | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
5 | 1. 8-9. Ünite. Haftalar, günler ve günlük rutinle ilgili diyalogları ve metinleri dinlemek. 2. İlgili dinleme alıştırmaları. | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
6 | 1. Karşılaştırma içeren cümleleri dinlemek ve ilgili alıştırmaları yapmak. (跟...一样/ 不一样) 2. 不但...而且。 3. 对话 (一):谈天气 4. 对话 (二):介绍女朋友 5. 短文 (一):中国女性的一天。 6. 短文(二):一个妈妈 | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
7 | 1. 10-11. Ünite. Çevre ve telefon alımı ile ilgili diyalogları ve metinleri dinlemek. 2. İlgili dinleme alıştırmaları. 3. Konu tekrarı | Dinleme,Okuma,Anlama,Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 发展汉语初级听力 I | |
2 | 汉语听力教程 第二册 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
成功之路,进步篇,听和说 Road To Success,Upper Elementary Listening and Speaking |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |