|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LIHUA LI (lihua@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin 4. seviye Çince Seviye Tespit Sınavından geçerli notu almaları için hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-6 Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır ve ekip üyesi olarak sorumluluk alırlar. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-9 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
HSK Hazırlığına dair okuma, dinleme, yazma alıştırmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 简单的爱情 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | 真正的朋友 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | 经理对我印象不错 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | 不要太着急赚钱 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | 只买对的,不买贵的 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | 一分钱一分货 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | 最好的医生是自己 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 生活中不缺少美 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | 幸福的标准 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | 读书好,读好书,好读书 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | 用心发现世界 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | 喝着茶看京剧 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | 保护地球母亲 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | 教孩子的艺术 | Okuma, Anlama, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 标准教程 HSK 4上下 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |