|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kalıp cümle yapıları kullanarak kısa veya karışık cümleler ve kısa metin yazma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrendikleri cümle şekilleri ve ilgili kelimeleri kullanarak bir ve birkaç eylem dizisini yazar. |
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Eylemler ve olaylar arasındaki mantıksal ilişkilere göre paragraf oluşturabilir. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük yaşamla ilgili cümleleri yazım kurallarına ve dilbilgisi kurallarına uygun yazabilir. |
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Günlük yaşamla ilgili konularda yazım kurallarına uygun metin yazar. |
PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Günlük hayata karşılaşan basit sorunları ve çözümlerini yazılı ifade etmek; Doğum gününü yazılı beyan etmek; Basit bir olayı yazılı beyan etmek; Çevresindeki yaşam olanaklarını yazılı ifade etmek; Bir mekanı yazılı beyan etmek; Derslerin türlerini ve öğrenim durumunu yazılı ifade etmek; belli bir konu hakkındaki planını yazılı ifade etmek; Basit konularla ilgili görüşlerini kısaca yazılı beyan etmek; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ders tanıtımı ve konu tekrarı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
2 | 1. Öğrenci gelişim seminerlerine katılım sağlamndı. 2. Ünite 8 Konu: Sıcak kanlı komşu (话题:热情的邻居) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) ödev olarak verildi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
3 | Ünite 8 Konu: Sıcak kanlı komşu (话题:热情的邻居) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 2. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 3. Okuma Metni: (阅读相关课文:热情的邻居) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
4 | 1. 8. Ünite ödev cümlelerini dikte yapıldı. 2. Ünite 9 Konu: Unutulmaz doğum günü (话题: 难忘的生日) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 3. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) . | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
5 | 1.Bir önceki haftada verilen ödevler kontrol edildi. 2. Ünite 9 Okuma Metni: (阅读相关课文:安妮的日记) 3. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 4. 9. Üniteyle ilgili "难忘的生日" başlığı altında metin yazma ödevi (书面作业) 4.Bie sonraki hafta dikte yapılmak üzere ilgili cümleleri yazarak anlatma ödevi verildi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
6 | 1.Dikte ödevi teslim edildi. 2. Metin yazma ödevi teslim edildi. 3..Ünite 10 Konu: Küçük bir sorun (话题:一件小事) Yazmaya hazırlık çalışmaları yapıldı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Bayram tatilinden dolayı ders yapılmadı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Vize sınavında yapılan yanlışlıklar ve çözümleri ele alındı. kısmi cümlelerin tekrar yazılması ödevi verildi. 2..Ünite 10 Konu: Küçük bir sorun (话题:一件小事) s.118-119 语言形式 kısmında yer alan cümleler tekrar edildi ve işlendi. İlgili cümleler bir sonraki derste dikte etmek üzere çalışılması ödev olarak verildi. 3. S.120-121 真不好意思 metni okundu ve anlatıldı. 4. Konuyla ilgili kısa metin yazma ödevi verildi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
10 | 23 Nisan resmi tatil. | |
11 | 1. Ünite 10 Konu: Küçük bir sorun (话题:一件小事) s.118-119 语言形式 kısmında yer alan cümleler dikte edildi. 2. 10 Üniteyle ilgili verilen metin yazma ödevi kontrol edildi ve anlatıldı. 3. Yaşadığı yanlış anlaşılmaya yol açan bir olayı yazma ödevi verildi. 4. S.127-129'da yer alan resme bakarak verilen cümle şekillerini kullanarak cümle yazma, ödev olarak verildi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
12 | 1. S.127-129'da yer alan resme bakarak verilen cümle şekillerini kullanarak cümle yazma ödevi anlatıldı, yanlışlıklar düzeltildi. 2. 三、写作工作室 (S.130)1. 请你在下面的题目中选择一个比较感兴趣的题目ödev olarak verildi. 3. 11. Ünite 住在这里真方便,s.133-134 alıştırmalar yapıldı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
13 | 1. 11. Ünite 住在这里真方便,s.135-138 alıştırmalar yapıldı. 2. 住在这里真方便 (s. 139) metin okundu, incelendi. 3. "假设你有三层公寓,请描述这个公寓和周围的环境" konusunda metin yazma ödevi verildi. 4. 5. 读一读下面的句子,然后将句子分别抄写在合适的图片旁边 (s. 136)cümleleri ve 二、语言形式 1. alıştırma cümleleri (s. 137) bir sonraki ders dikte yapmak üzere ödev olarak verildi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
14 | 1. Ödev cümlelerini yazmak. 2. Ünite 13 Konu: Bizim Çince Dersimiz (话题: 我们的汉语课) Okuma Metni: (阅读相关课文:安娜学汉语) 3. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 4.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
15 | 1. Ödev cümlelerini yazmak. 2. Ünite 14 Konu: Benim tatil planım (话题: 我的假期计划) Okuma Metni: (阅读相关课文:他们假期打算做什么) 3. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 4.Sınav Öncesi Konu Tekrarı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 体验汉语写作教程 初级2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Yazılı ödev | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |