|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LIHUA LI (lihua@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, orta seviye Çince yazılı anlatım kompozisyon yazma becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-18 Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çince kompozisyon yazma tekniklerine uygun olarak verilen konu başlıklına uygun kompozisyon yazma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrencilere "Kendi memleketini tanıtma" konu başlığı verilerek, beyin fırtınası yöntemiyle tanıtacakları noktaları düşünmeleri sağlanır. Konu üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
2 | Bir önceki derste öğrenilen kompozisyon formatını gözden geçirilir. PPT kullanarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
3 | "Mülakata girme" konu başlığı verilerek, beyin fırtınası yöntemiyle öğrencilere mülakatta dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılır ve bunların neden önemli olduğu tartışılır. Konu başlığı ile ilgili örnek bir metin sunulur, ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
4 | Örnek metin hızlıca okunarak sorular yanıtlanır. Bilimsel metinlerin yazım teknikleri açıklanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
5 | Bir önceki derste anlatılan kompozisyon gözden geçirilir. PPT kullanılarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. Öğrencilere kompozisyon yazarken dikkat etmesi gereken hususlar anlatılır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
6 | Ünlü bir şahsiyeti anlatan kompozisyon incelenir. Örnek metin hızlıca okunarak sorular yanıtlanır. Öğrencilere "Türkiye'deki ünlü bir şahsiyeti tanıtan kompozisyon yazma" ödevi verilir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
7 | Sınav öncesi tekrar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kompozisyon teknikleri ile ilgili örnekler gösterilir. Sınıf içi egzersizlerle kompozisyonlarda sık yapılan hatalar düzeltilir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
10 | Bir olayın sürecini anlatma konu başlığı verilir. Örnek metin okunur ve açıklanır. Konu ile ilgili yazma alıştırması yapılır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
11 | Sınıf içi kompozisyon yazma alıştırması yapılır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
12 | "Grafik ve tabloların analizi" üzerine tartışılır. "Ulaşım yöntemleri üzerine bir anket" konu başlıklı metin incelenir ve açıklanır. Grafik ve tablo türündeki yazıların yazım tekniklerini özetlenir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
13 | Sınıf içi kompozisyon yazma alıştırması yapılır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
14 | PPT kullanılarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. Öğrencilere kompozisyon yazarken dikkat etmesi gereken hususlar anlatılır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
15 | Sınav öncesi genel tekrar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |