Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇDE 107 - ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: ÇDE 107 Adı: ÇİNCE TEMEL DİLBİLGİSİ I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMİNE İMGE AZERTÜRK (imge@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel Çince Bilgisindeki kurallar ve kullanımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler.
PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler.
PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar.
PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler.
PÇ-19 Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler.
PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çince dilbilgisi kuralları, genel kullanımlar, ölçü birimleri, soru kalıpları vb.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Çince Dilbilgisi Kurallarına Giriş İsim, fiil, sıfat kullanım yerleri, 是 fiilinin kullanımı, 吗 soru ekinin kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
2 İyelik zamirinin kullanımı, 是 ve 有 fiillerinin kullanımı, Olumsuzluk eklerinin kullanımı, Sayı ve Ölçü birimlerinin kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
3 Soru zamirleri ve soru sıfatlarının kullanımı, sıfatların ve zarfların kullanımı, Sayıların kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
4 Zaman ifadelerinin kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
5 Zaman ifadeleri, Saatler, Zarf tümleçlerinin kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
6 在 fiilinin kullanımı, yön ifadeleri Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
7 Sınav Öncesi Tekrar Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 还是 kullanımı, Olumlu- olumsuz soru cümlesi ile soru cümlesi yapımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
10 Soru zarflarının kullanımı, 呢 soru cümlesi, soru zamirleri, soru zarfları, soru eklerinin kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
11 Para birimleri, fiilimsilerin kullanımı, eylem sayısının birden fazla olduğu cümle yapısı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
12 Fiilimsilerin kullanımı: İsim+fiil, zarf fiil Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
13 Çince sıfatlar, zıt kavramlar, eş anlamlılar Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
14 Karşılaştırma cümleleri Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
15 Sınav Öncesi Genel Tekrar Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Chenggong Zhi Lu
2 Xiandai Hanyu Yufa Jiaocheng
3 Dui Wai Hanyu Jiaoxue Shiyong Hanyu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Laptop, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180