|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMİNE İMGE AZERTÜRK (imge@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Çince Bilgisindeki kurallar ve kullanımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-19 Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çince dilbilgisi kuralları, genel kullanımlar, ölçü birimleri, soru kalıpları vb. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Çince Dilbilgisi Kurallarına Giriş İsim, fiil, sıfat kullanım yerleri, 是 fiilinin kullanımı, 吗 soru ekinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
2 | İyelik zamirinin kullanımı, 是 ve 有 fiillerinin kullanımı, Olumsuzluk eklerinin kullanımı, Sayı ve Ölçü birimlerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
3 | Soru zamirleri ve soru sıfatlarının kullanımı, sıfatların ve zarfların kullanımı, Sayıların kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
4 | Zaman ifadelerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
5 | Zaman ifadeleri, Saatler, Zarf tümleçlerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
6 | 在 fiilinin kullanımı, yön ifadeleri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
7 | Sınav Öncesi Tekrar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 还是 kullanımı, Olumlu- olumsuz soru cümlesi ile soru cümlesi yapımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
10 | Soru zarflarının kullanımı, 呢 soru cümlesi, soru zamirleri, soru zarfları, soru eklerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
11 | Para birimleri, fiilimsilerin kullanımı, eylem sayısının birden fazla olduğu cümle yapısı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
12 | Fiilimsilerin kullanımı: İsim+fiil, zarf fiil | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
13 | Çince sıfatlar, zıt kavramlar, eş anlamlılar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
14 | Karşılaştırma cümleleri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
15 | Sınav Öncesi Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chenggong Zhi Lu | |
2 | Xiandai Hanyu Yufa Jiaocheng | |
3 | Dui Wai Hanyu Jiaoxue Shiyong Hanyu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |