| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SİNEM HAS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin temel seviyede İngilizce dil bilgisini öğrenmelerini ve dört temel dil becerisini geliştirmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir | 
			
		 
			PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Temel düzeyde kelime bilgisi edinir | 
			
		 
			PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder | 
			
		 
			PÇ-13 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-14 Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular. PÇ-19 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, temel seviye İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir. Kendini tanıtma ve tanışma ile ilgili cümle kurmayı, aitlik ve aile kavramlarını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | "to be" fiili, tanışmalar | anlatım, soru-cevap | 
| 2 | "to be" fiili, tanışmalar | anlatım, soru-cevap | 
| 3 | şahıs zamirleri, his/her, ülkeler | anlatım, soru-cevap | 
| 4 | şahıs zamirleri, his/her, ülkeler | anlatım, soru-cevap | 
| 5 | "to be" fiili, olumsuz soru ve meslekler | anlatım, soru-cevap | 
| 6 | "to be" fiili, olumsuz soru ve meslekler | anlatım, soru-cevap | 
| 7 | iyelik 's takısı, have/has aile | anlatım, soru-cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | iyelik 's takısı, have/has aile | anlatım, soru-cevap | 
| 10 | geniş zaman (1), diller ve milletler, spor, yiyecek ve içecekler | anlatım, soru-cevap | 
| 11 | geniş zaman (1), diller ve milletler, spor, yiyecek ve içecekler | anlatım, soru-cevap | 
| 12 | geniş zaman (2), sıklık zarfları, saatler, günler | anlatım, soru-cevap | 
| 13 | geniş zaman (2), sıklık zarfları, saatler, günler | anlatım, soru-cevap | 
| 14 | soru kelimeleri, nesne zamirleri, işaret zamirleri (tekil), sıfatlar | anlatım, soru-cevap | 
| 15 | soru kelimeleri, nesne zamirleri, işaret zamirleri (tekil), sıfatlar | anlatım, soru-cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Soars, L. Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: Oxford University Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 137 | ||