Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Esbab-ı Nuzül kavramının analizini yapar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Esbab-ı Nuzül çeşitleri ve sınıflandırılmasını kavrar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Esbab-ı Nuzül hakkında değerlendirme yapar. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Esbab-ı nüzul metinleri okuma becerisi kazanır |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Esbab-ı Nuzül Kur'an'ın anlaşılmasına katkısını öğrenir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
On üç yıl Mekke ve on yıl Medine dönemlerinde olmak üzere yaklaşık yirmi üç yılda inen vahiylerin hangi amaçlarla indiğini ve hangi problemlere çözümler sunduğunu ortay koymak. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Esbab-ı Nuzül kavramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
2 |
Esbab-ı nüzul literatürü |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
3 |
Esbab-ı Nuzül sınıflandırılması |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
4 |
Esbab-ı Nuzül değerlendirilmesi |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
5 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
6 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
7 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
10 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
11 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
12 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
13 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
14 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
15 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Zerkeşi, el-Burhan |
2 |
Suyuti, el-İtkan |
3 |
Vahidi, Esbabü'n-Nüzul |
4 |
Ahmet Nedim Serinsu, Kur'an'ın Anlaşılmasında Esbab-ı Nüzul'ün Rolü |
5 |
Abdulfettah el-Kâdi, Esbabü'n-Nüzul |
6 |
Muhsin Demirci, ESBÂB-ı NÜZÛL, DİA, XI, 360-362 |
7 |
Katib Çelebi, Keşfü’ẓ-ẓunûn, I, 76. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
İlgili makale ve kitaplar. |