|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERSOY ÇARKIT (carkitersoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin, ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretim düzeylerinde rehberlik programlarının yapısı, süreci, kaynakların kullanılması, örnek etkinlik ve deneme programlarının hazırlanması konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlköğretim ve ortaöğretim düzeylerinde rehberlik programlarının yapısını açıklayabilir. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-7 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran oryantasyon programı hazırlar ve uygular. PÇ-9 İhtiyaçlar çerçevesinde kullanabileceği test ve test dışı teknikleri uygular, değerlendirir ve sonuçları yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Rehberlik programlarında etkili zaman planlaması yapabilir. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-7 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran oryantasyon programı hazırlar ve uygular. PÇ-11 Rehberlik programlarını hazırlar, uygular, gerektiğinde kurumun ihtiyaçlarına göre uyarlar ve geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Örnek grup rehberliği etkinliklerini uygulayabilir. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-7 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran oryantasyon programı hazırlar ve uygular. PÇ-11 Rehberlik programlarını hazırlar, uygular, gerektiğinde kurumun ihtiyaçlarına göre uyarlar ve geliştirir. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde program geliştirme, temel kavramlar, modeller; okul RPD programları ile ilişkisi, okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri, okul RPD programlarının planlanması, okul RPD programlarının tasarlanması ve program etkinlikleri (hizmetler); okul RPD programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi; psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
2 | Eğitimde program geliştirme | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
3 | Okul PDR programları | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
4 | Hazırlık ve planlama | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
5 | Tasarıma giriş | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
6 | Amaç ve içerik | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
7 | Hizmet sunum sistemi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çalışma takvimi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
10 | Uygulama | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
11 | Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
12 | Grup psikoeğitimi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
13 | Örnek KGRP inceleme Örnek grup psikoeğitimi inceleme | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan programların incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan programların incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erkan, S. (2018). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. Pegem Akademi. | |
2 | Çivitçi, A. (2018). Grup psikoeğitimi. Pegem Akademi. | |
3 | Brown, N. (2018). Psikolojik danışmanlar için psiko-eğitsel gruplar hazırlama ve uygulama rehberi. Anı Yayıncılık. | |
4 | Nazlı, S. (2011) Kapsamlı gelişimsel rehberlik programı. Anı Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, Rehberlik programı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-14 | 2 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 73 |