|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Diyafram nefesini doğru şekilde kullanır. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Öğrenci sesi doğru kullanabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. |
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bireye sesin tanımından yola çıkarak, insan sesinin doğru nefes kullanarak üretilmesi ve işlevsel olarak kullanılmasını temel alır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Şan için doğru duruş ve ses eğitiminin amacı. | Anlatma yöntemi |
| 2 | Ses üreten organlar. | Anlatma yöntemi |
| 3 | Diyafram destekli nefes tekniği. | Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Nefes- ses bağlantısı. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Ses eğitiminde artikülasyon. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ses eğitiminde artikülasyon. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Korrepetisyon. | İkili Çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Piyano, nota sehpası, kaynak kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 31 | ||