|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Diyafram nefesini doğru şekilde kullanır. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci sesi doğru kullanabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. |
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bireye sesin tanımından yola çıkarak, insan sesinin doğru nefes kullanarak üretilmesi ve işlevsel olarak kullanılmasını temel alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Şan için doğru duruş ve ses eğitiminin amacı. | Anlatma yöntemi |
2 | Ses üreten organlar. | Anlatma yöntemi |
3 | Diyafram destekli nefes tekniği. | Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Nefes- ses bağlantısı. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Ses eğitiminde artikülasyon. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ses eğitiminde artikülasyon. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Korrepetisyon. | İkili Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Piyano, nota sehpası, kaynak kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 31 |