|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Piyano temel tekniklerinden legato tekniğine ek olarak staccato tekniğinin de kazandırılması ve geliştirilmesi, deşifrenin geliştirilmesi, küçük ölçekli etüt/eserlerin müzikal analizlerinin yapılarak müziksel ifade ile ilgili becerilerin kazandırılması, düzeye uygun etütlerin, Barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemlerden düzeye uygun küçük ölçekli eserlerin seslendirilmesi, bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Piyano temel tekniklerinden legato tekniğine ek olarak staccato tekniğini uygulayabilme, |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Parmak alıştırmaları, dizi ve kadans çalışmalarını uygulayabilme, |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Seviyesine uygun alıştırma, etüt ve eserleri deşifre edebilme, |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Düzeyine uygun etütleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden küçük ölçekli eserleri seslendirebilme, |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Piyano temel tekniklerinden legato tekniğine ek olarak staccato tekniği, parmak alıştırmaları, dizi ve kadans çalışmaları, deşifre çalışmaları, küçük ölçekli parçaların müzikal analiz açısından incelenmesi ve müziksel ifade ile ilgili uygulamalar, düzeye uygun etütler, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden küçük ölçekli eserlerin seslendirilmesi, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Piyano temel tekniklerinden legato tekniği ve ek olarak staccato tekniği | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
2 | Piyano temel tekniklerinden legato tekniği ve ek olarak staccato tekniği | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
3 | Parmak alıştırmaları, dizi ve kadans çalışmaları | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
4 | Parmak alıştırmaları, dizi ve kadans çalışmaları | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
5 | Deşifre çalışmaları | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
6 | Deşifre çalışmaları | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
7 | Küçük ölçekli etütlerin/eserlerin müzikal analizleri | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küçük ölçekli etütlerin/eserlerin müzikal analizleri | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
10 | Küçük ölçekli etütlerin/eserlerin müzikal analizleri | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
11 | Müziksel ifadeyle ilgili beceriler | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
12 | Müziksel ifadeyle ilgili beceriler | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
13 | Düzeye uygun etütler, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden küçük ölçekli eserlerin seslendirilmesi için gerekli bilgi ve beceriler | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
14 | Düzeye uygun etütler, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden küçük ölçekli eserlerin seslendirilmesi için gerekli bilgi ve beceriler | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
15 | Düzeye uygun etütler, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerden küçük ölçekli eserlerin seslendirilmesi için gerekli bilgi ve beceriler | Bireysel Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Enstrüman Çalma bireysel çalışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1 G.Çimen N.Ercan / Piyano Albümü 2 C.Czerny 100 Etüd Kitabı 3 J.A. Burkard II. Metod 4 Küçük ölçekli etüd eserleri içeren piyano albümleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 G.Çimen N.Ercan / Piyano Albümü 2 C.Czerny 100 Etüd Kitabı 3 J.A. Burkard II. Metod 4 Küçük ölçekli etüd eserleri içeren piyano albümleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 33 |