| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. | 
			
		 
			PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme | 
			
		 
			PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme. | 
			
		 
			PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bireysel ses eğitimi teorisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | 5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. | Anlatma yöntemi | 
| 2 | 5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. | Anlatma yöntemi | 
| 3 | 5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. | Anlatma yöntemi | 
| 4 | Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler. | Anlatma yöntemi | 
| 5 | Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. | Anlatma yöntemi | 
| 6 | Eserlerin form analizi. | Anlatma yöntemi | 
| 7 | Ses eğitiminde artikülasyon. | Anlatma yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ses eğitiminde artikülasyon. | Anlatma yöntemi | 
| 10 | Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. | Anlatma yöntemi | 
| 11 | Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | Anlatma yöntemi | 
| 12 | Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | Anlatma yöntemi | 
| 13 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | Anlatma yöntemi | 
| 14 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | Anlatma yöntemi | 
| 15 | Korrepetisyon. | İkili Çalışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. " | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, ders kaynakları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 | 
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 30 | ||