Kodu: MUZAE 110 |
Adı: MÜZİK KÜLTÜRÜ |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 2 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
1 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Lisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, insanın ve kültürün tanımını, kültürel, sosyal ve felsefi boyutuyla müziğin doğuşu, gelişimi, “müzik” ile “kültür” kavramlarını; müziğin bireysel ve toplumsal etkilerini, ses kaynaklarını, sesin oluşumu ve özelliklerini, çalgıların oluşumu-gelişimini; dünya ve Türkiye’deki müzik türlerini, müziği üreten, icra eden ve dinleyen insanların, müzikal süreç içinde göstermeleri gereken tutum ve davranışlarını; notalar üzerinden müzik terimleri, tür ve formları; Türkiye’deki müzik kurumlarını; müzik kültüründe ulusalcılığı; Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk Müzik İnkılabını, müzik eğitiminin önemi ve işlevlerini bilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Müziğin doğuşunu ve gelişimini bilme. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir.
|
Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 |
Müzik ve kültür kavramlarının ilişkisi hakkında fikir sahibi olma. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir.
|
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Müzik öğretmenliği mesleği alanında alana özgü kültürel bilgiyi bilme ve meslek hayatında bu bilgileri kullanma. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin amacı, işlenişi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi. İnsanın ve kültürün tanımı, kültürel, sosyal ve felsefi boyutuyla müziğin doğuşu ve gelişimi. |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Müzik ile kültür kavramları, müziğin, kültür içerisinde edindiği önemli işlevler; müziğin bireysel ve toplumsal etkileri. Kısaca Batı Müziği Tarihi |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Kısaca Batı Müziği Tarihi |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Ses kaynakları, sesin oluşumu ve özellikleri, çalgıların oluşumu ve gelişimi. |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Music genres in the world and in Turkey. |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Müziği üreten, icra eden ve dinleyen insanların, müzikal süreç içinde göstermeleri gereken tutum ve davranışlar hakkında öğrenciler ile beyin fırtınası. |
Anlatma Yöntemi |
7 |
Notalar üzerinden müzik formları, tür ve müzikal terimler. |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eser örneklerini dinleyerek Sonat, şarkı, tema ve varyasyonlar, rondo formları ile konçerto, senfoni vb. müzik türleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Anlatma Yöntemi |
10 |
Türkiye’deki müzik kurumları. |
Anlatma Yöntemi |
11 |
Müzik kültüründe geleneksellik, ulusalcılık ve çağcıllık. |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Kısaca Türk Müzik Kültürü |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Atatürk ve Türk Müzik İnkılabı |
Anlatma Yöntemi |
14 |
Türk beşleri ve Çağdaş Türk bestecileri. |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Müzik eğitiminin önemi ve işlevleri hakkında beyin fırtınası. |
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Türk Müzik Kültürü-Prof.Dr. Ali UÇAN |
2 |
Müzik Kültürü-Zeki NACAKÇI & Alaaddin CANBAY |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|