|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğru teknik becerilerle, bireysel çalgıda öğrenilen ilk konumlarda çalma becerisi geliştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel çalgıda doğru teknik becerilerde egzersizler çalar. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bireysel çalgıda doğru teknik becerilerde etüt ve eserler çalar. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Başlangıç konumlarında çalgılarda dizi, egzersiz ve eserler seslendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Parmak alıştırmaları | Uygulama Yöntemi |
2 | Parmak alıştırmaları | Uygulama Yöntemi |
3 | El ve kolların serbestliği için teknik çalışmalar | Uygulama Yöntemi |
4 | El ve kolların serbestliği için teknik çalışmalar | Uygulama Yöntemi |
5 | Deşifre çalışmaları | Uygulama Yöntemi |
6 | Deşifre çalışmaları | Uygulama Yöntemi |
7 | Dizi ve ton çalışmaları | Uygulama Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dizi ve ton çalışmaları | Uygulama Yöntemi |
10 | Müziksel ifade ile ilgili çalışmalar | Uygulama Yöntemi |
11 | Müziksel ifade ile ilgili çalışmalar | Uygulama Yöntemi |
12 | Düzeye uygun etüt çalışmaları | Uygulama Yöntemi |
13 | Düzeye uygun etüt çalışmaları | Uygulama Yöntemi |
14 | Düzeye uygun küçük ölçekli eserler seslendirme | Uygulama Yöntemi |
15 | Düzeye uygun küçük ölçekli eserler seslendirme | Uygulama Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bireysel Çalgı. Ayna. Nota Sehpası. Ders Kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 45 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 45 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 4 | 2 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 33 |