| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		AYBÜKE ÖZSOY, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Arkeoloji biliminin tanıtımın yanısıra, müzelerin önemini vurgulayarak eğitimdeki rolünü açıklamak, yükümlülüklerini bilimsel yollarla incelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anadolu'da Tarih öncesi ve Tarih Çağları ile uygarlıklarını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Türkiye'deki ve dünyadaki müze çeşitlerini tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Türkiye'deki müzelerin sorunlarını tartışır | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arkeoloji ve müzeoloji bilimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Arkeolojinin Tanımı, Tarihçesi, Bilimsel Metodu. Müze, Çeşitleri, Tarihi Eserleri Koruma ve Kurtarma Yöntemleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 2 | Tarih Öncesi Çağlar(Prehistorik), Paleolitik ve Mezolitik Dönemler ile Karain ve Yarımburgaz Mağaraları | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 3 | Kalkolitik ve Neolitik Dönemler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 4 | Anadolu’da Dünya Mirasının Neolitik Kenti Çatalhöyük | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 5 | Tarih Öncesi Çağlarda ilkler Kenti Aşıklıhöyük | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 6 | Göbeklitepe Tarihin Sıfır Noktası | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 7 | Çayönü ve Hacılar Yerleşmeleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Troya Savaşı Efsanesi ve Troya Antik Kenti | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 10 | Hititler ve Hattuşa | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 11 | Yazılıkaya Açık Hava Tapınağı | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 12 | Eski Çağlarda Anadolu'da Ölüm ve Gömü | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 13 | Eski Anadolu Coğrafyasında Antik Bölgeler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 14 | Antik Çağda Yunan ve Romalılarda Besinler, Yeme-İçme Alışkanlıkları ve Mutfak Kültürü | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 15 | Antik Yunan ve Romada Mimari, Yontu ve Seramik | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Davis , E,J,:2007, Anadolu/Anatolia,İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 2 | 30 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 30 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||