|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi kavramlarını tanımak, yaşam kalitesi ölçütlerini, sağlıkla yaşam kalitesini etkileyen faktörleri tanımlayabilmek ve yaşan kalitesi kavramını iş ve uğraşı uygulamaları ile ilişkilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaşam kalitesi ve ilişkili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İş uğraşı terapisi (ergoterapi)nin yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi üzerindeki önemini açıklayabilir. |
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Farklı tanı gruplarına uygun yaşam kalitesi değerlendirme ölçekleri seçebilir. |
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, Yaşam kalitesi göstergeleri, Yaşam kalitesini etkileyen objektif ve subjektif faktörler, Yaşam kalitesi ve okupasyonlar, Yaşam kalitesi değerlendirmeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaşam kalitesinin tanımı | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
2 | Yaşam kalitesini etkileyen faktörler | Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma, slayt gösterisi |
3 | Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
4 | Yaşam kalitesi ve ruh sağlığı | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
5 | Yaşam kalitesi ve okupasyonel performans | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
6 | Yaşam kalitesi ve çevre | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
7 | Yaşam kalitesi değerlendirmeleri | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuklarda Yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
10 | Yaşlılarda Yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
11 | Engelli bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
12 | Engelli bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
13 | Nörolojik hastalığa sahip bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
14 | Nörolojik hastalığa sahip bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
15 | Kanser ve Yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Occupational Therapy with Aging Adults: Promoting Quality of Life through Collaborative Practice, 1e, 2016 | |
2 | Quality of life the assessment, analysis and reporting of patient-reported outcomes, 2016 | |
3 | Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |