Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / İUT237 - İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ

Kodu: İUT237 Adı: YAŞAM KALİTESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi kavramlarını tanımak, yaşam kalitesi ölçütlerini, sağlıkla yaşam kalitesini etkileyen faktörleri tanımlayabilmek ve yaşan kalitesi kavramını iş ve uğraşı uygulamaları ile ilişkilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yaşam kalitesi ve ilişkili kavramları açıklayabilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İş uğraşı terapisi (ergoterapi)nin yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi üzerindeki önemini açıklayabilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Farklı tanı gruplarına uygun yaşam kalitesi değerlendirme ölçekleri seçebilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir.
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, Yaşam kalitesi göstergeleri, Yaşam kalitesini etkileyen objektif ve subjektif faktörler, Yaşam kalitesi ve okupasyonlar, Yaşam kalitesi değerlendirmeleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yaşam kalitesinin tanımı Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi
2 Yaşam kalitesini etkileyen faktörler Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma, slayt gösterisi
3 Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi
4 Yaşam kalitesi ve ruh sağlığı Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi
5 Yaşam kalitesi ve okupasyonel performans Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi
6 Yaşam kalitesi ve çevre Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi
7 Yaşam kalitesi değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi
8 Ara Sınav
9 Çocuklarda Yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma
10 Yaşlılarda Yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma
11 Engelli bireylerde yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma
12 Engelli bireylerde yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma
13 Nörolojik hastalığa sahip bireylerde yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma
14 Nörolojik hastalığa sahip bireylerde yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma
15 Kanser ve Yaşam kalitesi Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Occupational Therapy with Aging Adults: Promoting Quality of Life through Collaborative Practice, 1e, 2016
2 Quality of life the assessment, analysis and reporting of patient-reported outcomes, 2016
3 Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 62