|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, iş ve uğraşı (ergoterapi) uygulamaları kapsamında hayvan destekli yaklaşımları öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hayvan destekli yaklaşımlar ve rehabilitasyondaki kullanım amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-30 Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkilerini bilir. PÇ-31 Hayvan destekli tedavi programları bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Hayvan destekli yaklaşımların sağlık ve iyilik hali üzerindeki etksini tartışabilir. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-31 Hayvan destekli tedavi programları bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Herhangi bir vakaya uygun hayvan destekli terapi yaklaşımını seçebilir. |
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-30 Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkilerini bilir. PÇ-31 Hayvan destekli tedavi programları bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayvan destekli teröpatik programlar, Özel gereksinimli çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerinde hayvanların yararlı etkileri, Hippoterapi, Yunus destekli tedavi, Evcil hayvan destekli tedavi, Özel gruplarda hayvan destekli yaklaşımların kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvan destekli teröpatik uygulamaların tanımı ve tarihçesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
2 | Hayvan destekli yaklaşımların kullanım alanları | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
3 | Hayvanların sosyal, bilişsel, fiziksel ve ruhsal fonksiyonlara etkileri | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
4 | İş ve uğraşı uygulamalarında hayvan destekli yaklaşımların önemi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
5 | Özel Gereksinimli Bireylerde Hayvan Destekli Yaklaşımlar | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
6 | Serbest zaman aktivitesi olarak hayvan destekli aktiviteler | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
7 | Hayvan destekli yaklaşımlar, sağlık ve iyilik hali | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipoterapi tanımı ve tarihçesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
10 | İş ve uğraşı uygulamalarında hipoterapi kullanımı | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
11 | Evcil hayvan destekli yaklaşımlar | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
12 | Yunus destekli yaklaşımlar | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
13 | Uluslararası güncel literatür incelemesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
14 | Ulusal güncel literatür incelemesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
15 | Genel tekrar | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Handbook on Animal-Assisted Therapy, Fourth Edition: Foundations and Guidelines for Animal-Assisted Interventions, 2015 | |
2 | Cem Gezgin, Hipoterapi Uygulamaları, Hipokrat Yayıncılık, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |