|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖZDE ÖNAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya ruh sağlığı problemleri) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlıkla ilgili modellerin (sosyal-medikal-biyopsikososyal) tanımlayabilir ve birbiriyle karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | 7 adımlı probleme dayalı öğrenme yaklaşımını ve adımlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Probleme dayalı öğrenme yaklaşımını kullanarak vaka çözümlemesi yapabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; iş ve uğraşı terapisi teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (psikiyatrik, nörolojik, ortopedik, problemler veya fiziksel yaralanmalar) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun iş ve uğraşı terapisi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak kişi merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
2 | Sosyal ve medikal model yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
3 | Biyopsikososyal model | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
4 | 7 adımlı probleme dayalı öğrenme yaklaşımı | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
5 | Probleme dayalı öğrenmede öğrenci rollerinin tartışılması | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
6 | Vaka örnekleri, vaka çözümlemesi için grupların belirlenmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
7 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
10 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
11 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
12 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
13 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
14 | Öğrenci sunumları, geri bildirim | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
15 | Final sınavları hazırlık | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi. Prof. Dr. Hülya Kayıhan. İstanbul Tıp Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |