Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / İUT240 - İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ

Kodu: İUT240 Adı: İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİNDE KLİNİK PROBLEM ÇÖZME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÖZDE ÖNAL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya ruh sağlığı problemleri) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlıkla ilgili modellerin (sosyal-medikal-biyopsikososyal) tanımlayabilir ve birbiriyle karşılaştırabilir. PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir.
PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar.
PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 7 adımlı probleme dayalı öğrenme yaklaşımını ve adımlarını açıklayabilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir.
PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Probleme dayalı öğrenme yaklaşımını kullanarak vaka çözümlemesi yapabilir. PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir.
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir.
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir.
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir.
PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir.
PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar.
PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde; iş ve uğraşı terapisi teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (psikiyatrik, nörolojik, ortopedik, problemler veya fiziksel yaralanmalar) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun iş ve uğraşı terapisi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak kişi merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmek yer almaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
2 Sosyal ve medikal model yaklaşımları Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
3 Biyopsikososyal model Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
4 7 adımlı probleme dayalı öğrenme yaklaşımı Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
5 Probleme dayalı öğrenmede öğrenci rollerinin tartışılması Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
6 Vaka örnekleri, vaka çözümlemesi için grupların belirlenmesi Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
7 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
10 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
11 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
12 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
13 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
14 Öğrenci sunumları, geri bildirim Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
15 Final sınavları hazırlık Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi. Prof. Dr. Hülya Kayıhan. İstanbul Tıp Kitabevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar Projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 15 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 1 20
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 5 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 5 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 126