|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Stres kaynaklarının tanımlanması, değerlendirme ve başa çıkma yaklaşımlarının öğretilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stres kaynaklarını tanımlayabilir. |
PÇ-28 Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Stresi değerlendirebilir. |
PÇ-28 Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stresle başa çıkma yöntemlerini tanımlayabilir. |
PÇ-28 Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stres kaynakları, stresin belirtileri ve etkileri, stresi değerlendirme yolları, stresle başa çıkma yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stres ve stres kaynaklarının tanımlanması | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
2 | Kişilik yapısı ve stres | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
3 | Stres belirtileri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
4 | Stres ve yeme bozuklukları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
5 | Stres ve uyku | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
6 | Stresin etkileri ve stresle ilişkili hastalıklar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
7 | Stresin değerlendirilme yöntemleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stresle başa çıkma yöntemleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
10 | Stresle basa çıkma yöntemleri(öğrenci sunumları) | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
11 | Stres yönetimi ve yaşam stilinde terapatik değişiklikler | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
12 | Gevşeme tekniklerinin incelenmesi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
13 | Solunum tekniklerinin incelenmesi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
14 | Stres ve başa çıkma yöntemleriyle ilgili güncel literatürün incelenmesi(öğrenci sunumları) | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
15 | Üniversite yaşamında stresin yeri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | - Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. | |
2 | - Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. | |
3 | - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti's Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. | |
4 | - Baltaş Z. Stres ve başa çıkma yolları, Remzi kitabevi, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |