|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin İntegral dönüşümler teorisinde önemli yeri olan Mellin ve Hankel dönüşümleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mellin ve Ters Mellin dönüşümleri kavramlarını tanır. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Hankel ve Ters Hankel dönüşümleri kavramlarını tanır. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mellin Dönüşümü, Ters Mellin Dönüşümü, Hankel Dönüşümü, Ters Hankel Dönüşümü, Konvolüsyon | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İntegral Dönüşümler ile ilgili temel kavramlar | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | İntegral Dönüşümler ile ilgili temel kavramlar | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Mellin dönüşümü konusuna giriş | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Mellin dönüşümlerinin temel özellikleri | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Konvolüsyon işleminin cebirsel özellikleri | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Mellin dönüşümünün uygulamaları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Mellin dönüşümünün uygulamaları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hankel dönüşümleri ile ilgili temel tanımlar ve özellikler | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Hankel dönüşümleri ile ilgili temel tanımlar ve özellikler | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Hankel dönüşümlerinin uygulamaları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Hankel dönüşümlerinin uygulamaları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Ters Hankel dönüşümlerinin tanımı ve kuralları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Ters Hankel dönüşümlerinin özellikleri ve genel uygulamaları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Ters Hankel dönüşümlerinin özellikleri ve genel uygulamaları | Sözlü anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Spiegel, Murray R. Laplace transforms. New York: McGraw-Hill, 1965. | |
2 | Yaşar, İrfan Baki. İntegral Dönüşümleri ve Uygulamaları. Siyasal Kitabevi, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
[1] Yaşar, İrfan Baki. İntegral Dönüşümleri ve Uygulamaları. Siyasal Kitabevi, 2003. [2] Spiegel, Murray R. Laplace transforms. New York: McGraw-Hill, 1965. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |