|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR TUBA FINDIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Biyokimya, yaşam moleküllerinin incelendiği bir bilim dalıdır ve dört temel biyomolekül grubuna odaklanır: proteinler, lipitler, karbonhidratlar ve nükleik asitler. Öğrenciler, bu temel biyomoleküllerin yapısı, işlevi ve genetik materyalin nasıl işlevsel bilgiye dönüştürüldüğü hakkında bilgi edineceklerdir. Öğrenciler ayrıca hücre fonksiyonlarını çalışma ve kullanma şeklimizi derinden değiştiren rekombinant DNA teknolojisi ve biyoinformatik tekniklerini öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı biyomolekül sınıflarının yapısı, rolleri ve işlevleri hakkında temel bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel kavramları genel bir kitlenin anlayabileceği şekilde açıklayabilir. |
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayatın kimyasal temeli, Amino asitler ve iyonizasyon, Protein yapısı ve işlevi, Enzim Katalizi, Lipitler, Biyolojik Membranlar, Karbohidratlar, Nukleik asitler, DNA replikasyonu, DNA Hasarları ve Onarımı, Transkripsiyon, Gen İfadesi ve Denetimi, Posttranslasyonel Modifikasyonlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayatın kimyasal temeli | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Amino asitler ve iyonizasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Protein yapısı ve işlevi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Protein yapısı ve işlevi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Enzim Katalizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Lipitler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Biyolojik Membranlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karbohidratlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Karbohidratlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Nukleik asitler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | DNA replikasyonu, DNA Hasarları ve Onarımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Transkripsiyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Gen İfadesi ve Denetimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Posttranslasyonel Modifikasyonlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Voet, D. and Voet, J.G., Biochemistry, 2nd edition, J. Wiley & Sons, N.Y., N.Y., 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 5 | 4 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |