Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT101 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT101 Adı: SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Antrenörlük mesleğinin tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Spor bilimleri ve antrenörlük alanındaki etik kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Spor bilimlerindeki çoklu disiplinleri içeren yapısını açıklayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Spor kavramı; amaç ve faydaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap
2 Beden eğitimi ve spor bilimlerinin tarihsel gelişimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap
3 Spor bilimleri alanları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap
4 Sporun bireysel ve toplumsal etkileri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap
5 Hareket, beceri, fiziksel uygunluk, herkes için spor, performans sporu incelemesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
6 Sporda örgütlenme ve yönetim; bakanlık ve federasyonlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
7 Sporda antrenör yapılanması, antrenörlük talimatlarının irdelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Fonksiyonel anatomi ve egzersiz Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
10 Egzersiz fizyolojisi ve spor Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
11 Spor ve egzersiz psikolojisi tanıtımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
12 Spor sosyolojisi tanıtımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
13 Egzersiz, sağlık ve spor hekimliği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
14 Sporun çok yönlü disiplinlerine ilişkin inceleme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
15 Spor ve antrenörlük mesleğinde etik kod ve kavramlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Vedat Çınar, Abdurrahman Aktop, M. Fatih Karahüseyinoğlu, Mustafa Deniz, Yüksel Savucu, Erdal Demir, Gülşah Şahin, Sibel Nalbant, Adnan Çadır, Spor Bilimlerine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2015.
2 Spor Eğitiminin Temelleri, Prof.Dr. G.DEMİRHAN, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 2 10
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 12 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 5 10
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142