|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Antrenörlük mesleğinin tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Spor bilimleri ve antrenörlük alanındaki etik kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Spor bilimlerindeki çoklu disiplinleri içeren yapısını açıklayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor kavramı; amaç ve faydaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap |
2 | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin tarihsel gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap |
3 | Spor bilimleri alanları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap |
4 | Sporun bireysel ve toplumsal etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap |
5 | Hareket, beceri, fiziksel uygunluk, herkes için spor, performans sporu incelemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
6 | Sporda örgütlenme ve yönetim; bakanlık ve federasyonlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
7 | Sporda antrenör yapılanması, antrenörlük talimatlarının irdelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fonksiyonel anatomi ve egzersiz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
10 | Egzersiz fizyolojisi ve spor | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
11 | Spor ve egzersiz psikolojisi tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
12 | Spor sosyolojisi tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
13 | Egzersiz, sağlık ve spor hekimliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
14 | Sporun çok yönlü disiplinlerine ilişkin inceleme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
15 | Spor ve antrenörlük mesleğinde etik kod ve kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru ve Cevap Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Vedat Çınar, Abdurrahman Aktop, M. Fatih Karahüseyinoğlu, Mustafa Deniz, Yüksel Savucu, Erdal Demir, Gülşah Şahin, Sibel Nalbant, Adnan Çadır, Spor Bilimlerine Giriş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2015. | |
2 | Spor Eğitiminin Temelleri, Prof.Dr. G.DEMİRHAN, Spor Yayınevi ve Kitabevi-Bağırgan Yayınevi, Ankara 2006 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 2 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |