Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Fiziksel aktivite ve sağlık kavramlarını bilmeli |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
Fitnesin hayatımızdaki yeri ve önemi bilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Fitness programlarını bilmeli ve içeriklerini uygulayabilmeleri. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 |
Bireysel ve grup egzersiz programı hazırlayabilme. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Fitness'ın tanımı, Fitness programlarının faydaları, Bireysel egzersiz programı hazırlama, Fiziksel fitness ölçümleri ve değerlendirilmesi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Fitness'ın tanımı; önemi ve fitness ile ilgili kavramlar |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
2 |
Fitness programlarının faydaları |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
3 |
Fitness ile uygunluğun geliştirilmesi ve korunmasında temel antrenman metotları |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 |
Hayat kalitesinde fiziksel aktivitenin rolü |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 |
Fitnesin beslenmeyle ilişkisi |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 |
Bireysel egzersiz programların genel yapısı. |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
7 |
Kas ve kasılma mekanizmaları |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bireysel fitnes egzersiz reçetesi hazırlanması |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
10 |
Fiziksel ve Fizyolojik fitness test bataryaları |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
11 |
Yaşlılar, kadınlar ve obezite de fitnes. |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
12 |
Bireyler için etkili ve güvenilir egzersiz belirlenmesi |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
13 |
Bireysel egzersiz programı hazırlama |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
14 |
Fiziksel fitnes ölçümleri ve değerlendirilmesi |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
15 |
Bireysel fitnes antrenmanı planlama ve gösterimi |
Anlatma, Anlatma, Bireysel Çalışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Amerrikan College of sportmedicine (1991),Guidelines for exercise testin and prescription |
2 |
ACSM yayınları |
3 |
Federasyon kaynakları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Fitness salonu, bireysel atlama ipi ve lastik bant, ve eldiven. |