|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN DAL (serkandal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Akıllı malzemelerin yapıları ile özellikleri arası iliskilerin incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şekil hafızalı alaşım kullanarak algılayıcı ve eyleyici tasarlar |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fonksiyonel ve akıllı malzemelerin çeşitleri için genel bir bakış sunar |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Akıllı cihazlar için özel üretim tekniklerini tartışır. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Akıllı malzemelerin tasarımı, analizi, üretimi ve uygulamalarını kavrar. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Akıllı Malzemelerin geçmişi hakkında bilgi, Akıllı Malzemelere Giriş, Klasik ve Akıllı Malzemelerin kıyaslanması ve Akıllı Malzeme tipleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Malzeme Bilimi ve Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi |
2 | Akıllı Malzemelerin Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
3 | Klasik ve Akıllı Malzemelerin Kıyaslanması | Anlatma Yöntemi |
4 | Akıllı Malzeme Tipleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Isıya Duyarlı Şekil Hafızalı Alaşımlar ve Polimerler | Anlatma Yöntemi |
6 | Işık Yayan Malzemeler | Anlatma Yöntemi |
7 | Renk Değiştiren Malzemeler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kendi Kendini Yenileyen Malzemeler | Anlatma Yöntemi |
10 | Piezo Elektrik Malzemeler | Anlatma Yöntemi |
11 | Akıllı Malzemelerin Kullanım Alanları ve Günlük Yaşantımızdaki Yeri | Anlatma Yöntemi |
12 | Akıllı Malzemelerin Başlıca Üretim Yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Akıllı Malzemelerin Özelliklerinin Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Akıllı Malzemelerin Geleceği | Anlatma Yöntemi |
15 | Örnek Uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |