|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN KEVEN (gokhankeven@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim ve çalışma hayatlarında kullanabilecekleri, bir düşünme, planlama ve yönetim aracı olarak kullanılabilen, zihin haritası tekniğinin özellikleri, kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve zihin haritalarını kullanarak etkili öğrenme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hafıza, bellek ve öğrenme kavramlarını bilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnsan zihninin çalışması hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Zihin haritalama tekniği kullanımını öğrenir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Zihin kavramının tarihsel gelişimi. Zihin haritalarının mucidi Tony Buzan’ın hayatı. Hafıza, Beyin, Öğrenme ile ilgili kavramlar. Zihin haritasının özellikleri ve kuralları. Zihin haritasının kullanımı ve geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Zihnin tarihi | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Zihin Haritası | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Öğrenme | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Beyin | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Hafıza | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Zihin haritası kuralları | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
7 | Zihin haritası uygulama çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zihin haritası kullanım alanları (Not Alma) | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
10 | Zihin haritası kullanım alanları (Planlama) | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
11 | Zihin haritası kullanım alanları (Kitap Özeti) | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
12 | Zihin haritası kullanım alanları (GZFT Analizi) | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
13 | Zihin haritası uygulama çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
14 | Zihin haritası oluşturma programları | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
15 | Zihin haritası oluşturma programları | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zihin haritaları, Tony Buzan-Barry Buzan, Alfa Yayıncılık. | |
2 | Hafızana Hükmet, Tony Buzan, Alfa Yayıncılık. | |
3 | Bellek Eğitimiyle Anımsama Yöntemleri, Tony Buzan, Epsilon Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Renkli Boya Kalemi, Resim Kağıdı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |