|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk oyunları, Tüm gelişim alanlarını destekleyen en önemli disiplinlerden biridir ve evrensel bir dildir. Halk oyunları dersinin genel amaçları, öğrencilerin estetik yönünü geliştirmek, yaratıcılık ve yeteneklerini dans etmek yolu ile geliştirmek, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası dans kültürlerini tanımak, kişilik ve özgüven gelişimlerine katkı sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk danslarını tanımlayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Halk danslarının önemini açıklayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Halk danslarında kullanılan adımları tanıyabilir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Halk oyunları programı geliştirebilir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu Türk halk oyunlarının ortaya çıkışı, halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, bölgesel halk dansları örnekleri, Türk halk müziğinin tarihi, türkü kavramı, halk müziği türleri, yöresel halk müziği örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Folklor (Halkbilim) Tanımı | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
2 | Türk Halk Danslarının İçerdiği Konulara ve Türlere Göre Anlatımı, Örneklemeleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
3 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
4 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
5 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
6 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
7 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
10 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
11 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
12 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
13 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
14 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
15 | Türk Halk Danslarının Adım Öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |