|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, alp disiplini kayak kavram ve araç-gereçlerin kuramsal olarak işlenmesini takiben, temel kayak tekniklerinin öğrenimi için becerilerin uygulamalı olarak, farklı eğimlere sahip pist içi ve dışı alanlardaki uygulamalarla, pekiştirilmesi ve üst düzey kayak tekniklerine zemin hazırlayan becerilerinin gelişimidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kayak sporunda kullanılan araç-gerecin özelliklerini kavrayabilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Alp disiplini kayak temel tekniklerini uygulayabilme, |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Farklı eğim, pist ve atmosfer şartlarında temel kayak tekniklerini uygulayabilme |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kayağın spor anlamındaki gelişimi, kullanılan araç-gereçler, kayak becerisini oluşturan hareketlerin incelenmesi, denge, kayma, paten tekniği ve kayarak yön değiştirme egzersizleri (tekerlekli kayak ile), kişiye özel malzeme seçimi, uygulama kampı planlaması, temel kayak pozisyonu, tek kayaklı koordinasyon çalışmaları, düz kayma, kar sabanı ve dönüşleri, basit dönüş, geniş yarıçaplı paralel dönüş egzersizlerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kayak sporuna giriş; tanım, kavram ve disiplinler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Gözlem |
2 | Spor dalı olarak kayağın tarihçesi, | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem |
3 | Alp ve Kuzey disiplini kayak sporunda yarışma disiplinleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem |
4 | Kayak sporunda kullanılan giysi ve alternatif donatılar,araç-gereç bilgisi (kayak, bağlantı, baton ve ayakkabı) | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
5 | Tekerlekli kayak veya paten uygulaması ( tek kayak denge ve salınma çalışması | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
6 | Tekerlekli kayakla veya patenle paten adım tekniği öğretimi; düz kayma, aynı kayak üzerinde ileri salınma | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
7 | Tekerlekli kayakla veya patenle paten adım tekniği öğretimi; düz kayma, aynı kayak üzerinde ileri salınma | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel kayak duruşu, düz kayma, kar sabanı ve tırmanma drilleri | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
10 | Kar sabanı ve kar sabanı dönüş | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
11 | Yamaç kayma, yan kayma ve basit dönüş | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
12 | Temel paralel kayma egzersizleri | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
13 | Uzun paralel dönüş | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
14 | Kısa paralel dönüş | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
15 | Farklı eğim ve kar zemininde sopalar çevresinden slalom dönüş | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanyeri, Y (2000). Kayak, Alp Disiplini. Ankara, Balkanlar Media Basımevi. | |
2 | Gullion, L (1990). Ski Games. Champaign,Illinois; Leisure Press. | |
3 | Heckelman, M. (1989). Step by step skiing skills. Northamptonshire; The Hamlyn Publishing Group. | |
4 | Reichenfeld,R.,Bruechelt,A.,M., (1992). SKIING Step By Step To Success. Wiltshire; The Crowood Pres Ltd. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Dersin kuramsal içeriği dersler sınıfta, uygulamalı içeriği ise paten sahası ve kayak merkezindeki pistlerde icra edilir. Bu amaçla öğrenciler kayak eğitimi için aşağıdaki ekipman, giysi ve taşıma sistemleriyle ilgili bilet ücretini kendileri temin etmelidir. 1-alp disiplini kayak ekipmanı 2-Mont ve kayak pantolonu, 3- Kayak Eldiveni, 4- Gogle gözlük, 5- Kayak kaskı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | 1 | 5 | |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |