Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT228 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT228 Adı: MODERN DANSLAR Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dans bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek, modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Farklı yaş gruplarında dans becerisini geliştirmek. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Temel spor becerilerini uygulayabilmek PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İnsan hareket sistemi ve sportif hareketlerini değerlendirme PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dansın tanımı, teknik anlamda dansla ilgili bilgileri edinme. dansı bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. Modern dans edebilme becerisi kazandırabilmek.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Modern dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
2 Ritm eğitim ve dans çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
3 Temel bale hareketleri, duruş, pozisyon, denge, çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
4 Temel bale hareketleri, pozisyon, duruş, dönüş, denge çalışmaları. Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
5 Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar. Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
6 Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar. Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
7 Denge çeşitleri ve örnek pivot çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
8 Ara Sınav
9 Modern dansta temel adım. Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
10 Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları. Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
11 Modern dansta temel adım, duruş, dönüş, denge, pozisyon çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
12 Modern dansta temel adımlar, duruşlar, dönüş, denge, dans pozisyonları Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
13 Ritm duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
14 Ritm duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
15 Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 G. Yasemin ALDEMİR; M. Ü. 2010 Yüksek lisans Yayımlanmış Tezi " Drama ve dansın 10-14 Yaş çocukların motor Özelliklerine Gelişimin İncelenmesi"
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90