|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURHANETTİN DURAN (bduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin çocuk hukuku ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri, güncel gelişmelerin ve mevzuatın neler olduğunu bilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk hukukuyla ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-15 Özel gereksinimi olan bireylerin mevcut potansiyellerini fark etmeleri, bunları geliştirmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-33 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocuk hukuku ile ilgili mevzuatı uygulayabilir |
PÇ-13 Mesleki gelişimi için kendi yeterliliklerini değerlendirir, sınırlarının farkında olur ve bunları geliştirmeye yönelik planlamalar yapar, uygular. PÇ-14 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hesap verilebilirlik ilkesi çerçevesinde yürütür ve gerekli kayıtları tutar, yıllık raporları hazırlar, psikolojik danışma süreciyle ilgili kayıtların gizliliğini sağlar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-33 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocuk hukuku ile ilgili gerek ulusal gerek uluslararası gelişmeler takip edebilir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili etik kuralları, yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak çalışmanın insan hakları ve meslek etiği açısından önemini açıklar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-33 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk hukuku hakkında temel bilgilerin öğretilmesi ve tartışılması. Çocuk hukukuna ilişkin uygulamadan kararların tahlil edilmesi. Çocuk hukukuna hakim olan yasal düzenlemelerin öğretilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çocuk Hukuku ve Çocuk Haklarının Önemi, Konusu, Kaynakları ve Hukuk Sistemindeki Yeri | Anlatma Yöntemi |
2 | Çocuk Haklarının Tarihi Gelişimi ve Uluslararası Hukukta Çocuk Haklarının Gelişimi | Anlatma Yöntemi |
3 | Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi | Anlatma Yöntemi |
4 | Çocuk Kavramı ve Hukukta Çocuk | Anlatma Yöntemi |
5 | Kamu Hukukunca Çocuğun Korunması | Anlatma Yöntemi |
6 | Medeni Hukukta Çocuğun Konumu | Anlatma Yöntemi |
7 | 6284 Sayılı Yönetmelik Kapsamında Çocuk | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Güvenlik Açısından Çocuk Hukuku | Anlatma Yöntemi |
10 | İş Hukuku çerçevesinde çocukların durumu | Anlatma Yöntemi |
11 | Ceza İnfaz Kurumlarındaki çocukların durumu | Anlatma Yöntemi |
12 | Çocuğun Ehliyetleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Evlat Edinme | Anlatma Yöntemi |
14 | Çocuğun Kişi Varlığının Korunması | Anlatma Yöntemi |
15 | Kamu Hukukunda Çocuk Hakları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Serozan, R. (2016). Çocuk Hukuku. Vedat Kitapçılık. İstanbul | |
2 | Akyüz, E. (2021). Çocuk Hukuku. Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, yazı tahtası, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |