|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEYLAN BOZPOLAT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı internetin pazarlama amaçlı kullanımına yönelik teorik altyapıyı oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnternetin sunduğu pazarlama fırsatlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnternet bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilir. |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Online tüketici davranışlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. PÇ-11 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste iletişim teknolojisi ve internet ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak internetin gelişimi, pazarlama açısından internetin sunduğu fırsatlar, internette pazarlama ile ilgili sorunlar ve çözüm yolları, pazarlama aracı olarak internet, reklam ve satış aracı olarak internet ve internetin benzer ortamlarda kıyaslanması konularına da değinilecektir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Yöntemi, Anlatma, Örnek Olay Yöntemi |
2 | İnternetin tarihçesi ve gelişimi, İnternet ve iş dünyası, başlıca göstergeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi, soru cevap |
3 | Digital pazarlama kavramı, ve Avantaj-Dezavantajları, yapısal özellikleri ve geleceği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
4 | Auction modeller, E-Perakende, E-İş modelleri, | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntem |
5 | Online tüketici davranışları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
6 | İnternette hedef pazar seçimi ve pazarlama karması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
7 | Dijital pazarlama kanalları: Web sitesi tasarımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | e- posta ve arama motorları, mobil pazarlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
10 | Sosyal medyanın kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
11 | Dijital tutundurma yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
12 | Fiyat ve ödeme şekilleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
13 | Başlıca uygulamalar: e- araştırma, e- müşteri ilişkileri yönetimi, e-lojistik, e-tedarik zinciri yönetimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
14 | Dijital pazarlamada etiksel sorunlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
15 | Öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kırçova, İbrahim; İnternette pazarlama, İstanbul: Beta yay. 2012 | |
2 | Marangoz Mehmet; İnternette Pazarlama İstanbul: Beta Yay., 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı, dergiler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |