|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi yapılması ve raporlama üzerinde durulmasıdır. Çok değişkenli istatistiksel analizin kavram ve tekniklerini tanıtmak ve ilişkili problemlere çok değişkenli analizin uygulama örneklerini sağlamak. Belirsizliklere karşı karar verme sürecinde, verilerin analizi ve yorumlanması oldukça önemlidir. Bu nedenle, çok değişkenli verilerin analizi ve yorumlanması için geliştirilen tekniklerin hangi şartlarda uygun olacağı, varsayımlarının ne olduğu, sonuçlarının nasıl yorumlanacağı bu dersin kapsamında verilmektedir. Bu ders veri analizine ihtiyaç duyan bütün öğrencilere ileri teknikleri kullanmada ve anlamada yardımcı olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Veri analizini öğrenir. İstatistiksel Analiz tekniklerinin uygulaması öğrenilir. |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-14 İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. PÇ-19 Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çok değişkenli verileri analiz edebilme ve değerlendirebilme |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-14 İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. PÇ-19 Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-14 İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. PÇ-19 Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Istatistik biliminin ulusal ve küresel tesirini anlama becerisi |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-14 İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. PÇ-19 Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | İstatistiksel paket program kullanımı ve gerçek yasamda karsilasilan problemleri cozmede kullanabilme becerisi |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-14 İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. PÇ-19 Öğrenciler yönetim ve organizasyon faaliyetleriyle ilgili bilimsel bilgiyi araştırma, analiz etme ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğin konusu ve örnekleme yöntemleri, veri analizi, çok değişkenli veri analizi ve uygulama alanları, ölçme düzeyleri, normal dağılım, varyans analizi, çok değişkenli varyans analizi, regresyon analizi, factor analizi, çok boyutlu ölçekleme, diskriminat analizi, kümeleme analizi, panel veri analizi, panel regresyon analizi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırmalarda istatistik, tarihçesi ve örnekleme kuramı | Anlatım |
2 | Veri analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
3 | Parametrik testler | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
4 | Varyans analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
5 | Normal dağılım incelemesi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
6 | İlişki katsayıları, Regresyon analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
7 | Parametrik olmayan testler | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Faktör analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
10 | Kümeleme analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
11 | Çok boyutlu ölçekleme | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
12 | Panel veri analizi Panel regresyon analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
13 | Panel veri analizi Panel regresyon analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
14 | Veri Zarflama Analizi | Anlatım Bilgisayar uygulaması |
15 | Öğrenci Sunumları | Sınav |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tatlıdil H., "Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Teknikleri". | |
2 | “SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikler” Editör: Doç. Dr. Şeref KALAYCI | |
3 | Paket Programlar ile İstatistiksek Veri Analizi-I” Prof. Dr. Kazım ÖZDAMAR | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yazı tahtası, bilgisayar ve yazılım |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 13 | 2 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 6 | 60 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |