|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, yerkabuğunu oluşturan taşların tanıtılması ve bu taşların oluşumlarının, türlerinin ve genel özelliklerinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeoloji hakkında temel düzeyde bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Jeolojik zamanları ve bu zamanlarda meydana gelmiş önemli olayları açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ana kayaç türlerini, genel özelliklerini ve kayaç çevrimini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İç kuvvetleri ve dış kuvvetleri açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeoloji hakkında temel bilgiler, yerkürenin iç yapısı ve özellikleri, Dünya'nın tektonik yapısı, jeolojik zamanlar, yerkabuğunu oluşturan maddeler: mineraller ve kayaçlar, kayaç türleri ve genel özellikleri, iç kuvvetler ve dış kuvvetler, kayaçların, minerallerin ve jeolojik süreçlerin sağlık üzerindeki etkileri, süstaşları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeoloji hakkında temel bilgiler, jeolojinin dalları, tarihçesi, jeoloji mühendisliğinin çalışma alanları | Konu anlatımı |
2 | Yerkürenin iç yapısı, bölümleri ve özellikleri | Konu anlatımı |
3 | Dünya'nın tektonik yapısı | Konu anlatımı |
4 | Jeolojik zamanlar | Konu anlatımı |
5 | Yerkabuğunu oluşturan maddeler: mineraller ve kayaçlar | Konu anlatımı |
6 | Kayaç türleri ve genel özellikleri | Konu anlatımı |
7 | Kayaç türleri ve genel özellikleri (devam), kayaç çevrimi | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | İç kuvvetler (Epirojenez, Orojenez) | Konu anlatımı |
10 | İç kuvvetler (Volkanizma) | Konu anlatımı |
11 | İç kuvvetler (Depremler) | Konu anlatımı |
12 | Türkiye'nin depremselliği, depremden korunma yolları | Konu anlatımı |
13 | Dış kuvvetler | Konu anlatımı |
14 | Kayaçların, minerallerin ve jeolojik süreçlerin sağlık üzerindeki etkileri (Tıbbi Jeoloji) | Konu anlatımı |
15 | Süs taşları | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fiziksel Jeoloji, 2007. James S. Monroe ve Reed Wicander, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Çeviri no: 1, Çevirenler:Kadir Dirik ve Mehmet Şener. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders sunumları, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |